Discussie wedstrijd niveau of niveau van rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:57

Het is wat met die wedstrijden.
Proefjes en oefeningen zijn een doel op zich geworden. De klasse waarin je rijdt is net als de trailer/autocombi haast een statussymbool.
Chagereinige hoofden, hardhandige ruiters, paarden in verzet.
En niet alleen op de wedstrijden, ook de verenigingslessen lijken bij ons soms wel een bestgaand rijpaardrubriek waarin geshowd wordt.

Neerbuigend wordt me wekelijks gevraagd wanneer ik m'n paard weer ga starten, want dat trainen en rijden zonder 'doel'...

Voor mij hoeft het even niet meer. Ik heb m'n vorige paard naar de Z gereden en dacht dat met deze weer te gaan doen. Maar ik heb er na twee wedstrijden en een paar winstpunten geen zin meer in. Laat mij maar, dan MAAR L. Maar wel met plezier (meestal), met beloning en met gein (kunstjes) tussen de changementen en appuyementen door.
Laat mij maar spelen, gaan jullie maar 'werken' zeg ik nu.

Misschien krijg ik ooit weer zin in wedstrijden, tot die tijd blijven wij lekker L1 voor iedereen, wat we ook trainen en op welk niveau dan ook. Want bij onze vereniging tellen alleen de punten lijkt wel.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:04

Inderdaad Jantina, ik heb bijna zoiets van: zal ik hem toch maar even naar de Z rijden, dan ben ik tenminste van die neerbuigendheid van mensen af.

Helaas is het natuurlijk niet helemaal 'even', ook al loopt hij best goed.
Vooral omdat ie hengst is heeft hij best last van concentratieproblemen op vreemd terrein. Altijd eerst even stoer doen en laten horen dat hij er is voordat we aan het werk kunnen. En om nou alleen bij onze eigen vereniging te gaan starten, met 1 keer per maand twee proeven ben ik twee of drie jaar bezig. Zucht, en altijd je hele zondag kwijt.

Ach, maar het belangrijkste argument is natuurlijk dat het belachelijk is om voor andere mensen wedstrijden te gaan rijden. Ik moet er gewoon schijt aan hebben, wat anderen vinden. Haha!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:11

Lielle, dat is nou precies waarom ik me toch aangevallen voel!
Ik kan namelijk in de ring wel/ook goed rijden. Als ik ervoor kies om Maestro toch naar de Z te rijden wordt dat het derde paard waarmee ik dat doe.
Met alle respect, maar ik ken mijn/onze capaciteiten, ook in de ring. (en ik ben geen Anky, das wel duidelijk, voordat ik arrogant gevonden word)

Maar het is toch absurd om dat voor anderen te gaan doen, om gerespecteerd te worden in mijn omgeving. Ook al wil ik graag gerespecteerd worden. Vandaar mijn tweestrijd.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janneke2 en 51 bezoekers