Verzamelen in de galop

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:50

Ymke ik denk dat je even goed moet lezen wat Jippie zegt.Ga aan je basis werken als je je paard niet eens een lange zijde in galop kunt houden moet je zeker niet bezig gaan met M oefeningen ook niet als ie wel fijn loopt in de B.
Daar kun jij niet veel aan doen maar is imo een grove fout van je instructie.

Laat die slof maar in de kast hangen want zoals je dit beschrijft is het alsof hij het alleen doet als je 'm van voren zo in elkaar trekt dat hij geen kant meer op kan.
Imo kun je beter even die verzameling laten zitten dat is niet voor niets pas M2.
Ik verzamel nu alleen de galop voor een grote volte en ga dan weer verder in arbeidsgalop. zou ik alsmaar willen verzamelen is dit nog veel te zwaar voor mijn paard.
Wacht even met het nagevelijk rijden eerst zorgen dat hij wel weggalopeerd op jouw been. Ook zorgen dat hij in galop blijft (gewone arbeidsgalop dus)
pas als dat lukt kun je proberen 'm nagevelijk te rijden zonder in die mond te komen. als ik dit zo less denk ik dat je toch nog teveel van voren inkomt en eigenlijk heb je dan juist een heel braaf paard dat hij zo netjes terug komt.
Als je zoals jij zegt 'm zo goed op je zit kan rijden moet ie juist heel makkelijk op je zit naar voren te rijden zijn.
Zoniet dan zul je dus in dit gaval terug gaan naar de basis eerst aan het been en dan van achter navoren nagevelijk rijden.
Probeer eens een andere instructeur uit en vraag wat die er van vind.
Misschien dat er een bokker bij jou in de buurt eens kan komen kijken en helpen?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:07

Maar Ymke een paard kan nooit sterk zijn want je gaat het gevecht nooit aan. Bovendien heb je mijn tekst dus niet gelezen want daarin zeg ik dat ik het zo lees uit jouw woorden jij zet het er zo neer. een paard kan nooit maar dan ook nooit hangen,trekken of vastpakken aan een hand die niet hangt,trektof vastpakt.

Wat je nu neer zet bevestigd de tip van jippie alleen maar meer EERST terug naar je basis en dan van je been af naar je hand werken en niet andersom.
Hoe kan hij zich dan sterk maken als hij zo super op je zit is?

Je weet geen oplossing voor je probleem maar je weet wel dat iedereen het fout heeft want jij rijd je paard al perfect maar vertel eens hoe kan het dan dat je zit met dit probleem?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie