Verzamelen in de galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:19

Ik snap je probleem heel goed. Jij hebt de basis nog helemaal niet voor elkaar. Eerst werken aan de nageeflijkheid want daar schort het bij jou aan! Je houdt je paard veel te vast en laat hem nooit meer los. Op de kant waar jij zwakker bent pakt hij je daar op terug en zet het op een rennen, jij gaat trekken, paard gaat harder. Omdat hij totaal niet verzameld is ploft hij ook zo uit de galop naar draf. Dus eerst werken aan je basis voordat je oefeningen uit het M gaat rijden met je paard. Je instructrice moet jou daar op wijzen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:37

Ik gaf je als tip dat je eerst maar eens aan je basis moet werken. Als jij problemen hebt met het galopperen op een lange zijde dan lijkt mij dat een basis probleem bij uitstek. Dan kun je wel zeggen op M niveau te trainen maar als je basis nog niet in orde is moet je gewoon weer terug naar af!

Jou paard is absoluut niet nageeflijk op links, anders zou je zonder slof ook wel rustig kunnen galopperen op deze kant. Verklaar mij anders eens wat het magische is wat die slof nu precies doet in die linker galop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:48

Bingo je geeft zelf het antwoord al.

Door de slof is hij makkelijker in te buigen en geeft hij zich makkelijker over. Je gebruikt nu de extra kracht van de slof om je paard te laten buigen. Een nageeflijk paard doet dit op het sluiten van je hand.

Dus: maak je paard nageeflijk en trek niet aan de teugels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:58

Dit wordt een beetje een kip- en ei verhaal Ymke. Is Bram nu zo sterk of rij jij hem sterk?

Een nageeflijk paard buigt af op het sluiten van je hand, daar is absoluut geen kracht voor nodig, wel veel gevoel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers