Onderhals, exterieur? of training?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:22

Andrew heeft al van jongs af aan een onderhals gehad. Door goed ontspannen rond te rijden (laag meestal) rijden werd het steeds minder en werden de bovenspieren breder. Hij staat nu 7 weken stil, en je ziet de onderhals echt weer groeien... Zonde... Heb zelfs zitten denken hem onder het wandelen maar touwtjes of elastiek om te doen zodat hij zijn spieren weer beter gaat gebruiken. helaas is hij nog kreupel in draf, en kan ik nog niet met hem aan het werk... Hij heeft een lage halsaanzet, en als hij zijn hoofd hoog houd (nieuwsgierig, druk etc) dan creƫert hij dus bij zichzelf die onderhals...


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:26

Ik zal even foto's zoeken van mijn pony met onderhals... Als hij goed loopt, dan zie je hem namelijk helemaal niet. Dan is hij heel mooi ontspannen, terwijl hij hem los wel opzet...

Afbeelding
Op deze foto had ik losse teugel, maar hij is hier nog erg gespannen omdat hij op vreemd terrein is...

Afbeelding
Hier begint hij al meer te ontspannen en zijn spieren iets beter te gebruiken...
Afbeelding
Niet helemaal representatief, maar bij deze foto waarbij we net beginnen aan het halsstrekken kun je heel goed zien dat bij het laag en ontspannen rijden de onderhals helemaal ontspannen is, en wel de bovenhalsspieren (in mijn ogen dan Knipoog ) mooi gebruikt werden.
Op maat is het nog niet helemaal perfect kwa aanspanning bovenlijn, maar toch heel veel minder dan wanneer hij helemaal zijn eigen houding aanneemt:
Afbeelding

Ik denk dus dat je met goed trainen de onderhals een heel stuk kunt laten slinken door hem hem weinig te laten gebruiken en de goede spieren te trainen... Je traint je paard om zijn hals anders te gebruiken...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers