Oei oei oie spierpijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 13:22

Al weer twee keer sinds 3 maanden op Iwaldo gereden maar sjonge jonge wat heb ik daar een spierpijn van zeg. Ik was dus vastbesloten om niet dezelfde fouten te gaan maken als ik eerst deed (vnl terugtrekken en mezelf vastzetten) Maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan! Gisteren in de les was ie zo zwaar op de hand en dan zodra ik juist probeer om niks te geven waar ie aan kan gaan hangen, gaat ie keihard rennen. Ophouding en los = nog steeds hangen op mn hand. Zucht. Ik zit hier nu dus te typen met gigantische spierpijn in mn armen en schouders (niet normaal toch)
Ik denk dat ik morgen maar met slof ga rijden bij gezet als extra teugel, volgens mn instructrice kan ik hem er zo beter doorheen rijden zonder hang en trekwerk. Zucht.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:37

Fijn hè, zo'n hangplant! Frusty

Heb er ook zo eentje... Extreme duivel Naar voren schoppen, oké, maar dan gewoon blijven hangen... Kwestie van los laten, maar ja als hij dan gaat rennen word je ook niet blij. Misschien toch maar consequent doen: hangen = voorwaarts. Misschien snapt hij het dan na dertig keer of zo?? Verward

Verder zou ik het ook niet weten, ik weet alleen wel hoe het voelt! Frusty

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:19

Join the club!
Ook mijn paard was afgelopen weekend ontiegelijk sterk en ik heb 2 dagen met zere schouders (en hoofdpijn!) rondgelopen.
Ook ik heb me voorgenomen om niet meer terug te trekken, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan! Als er mensen zijn met tips dan lees ik ze ook graag!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 11:18

hoi

als hij gaat hangen ga dan niet zitten trekken of wat dan ook. Probeer rustig te gaan zitten maak een kleine ophouding en zet hem in galop. maar 1 volte doet hij het weer dan nog een keer 1 volte in galop. wat belangrijk is is dat je ontspannen blijft zitten. zo voorkom je spierpijn en is het voor je paardje plezieriger om te leren dan met een slof of andere hulpmiddelen.
]
veel succes *LOL*