Discussie wedstrijd niveau of niveau van rijden...

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:12

Ik ben het met Fitz eens, as usual. Over dit onderwerp hebben wij het nl al vaak gehad ! Party!!
En nu dus ook met Zep en Tim.
Eerst zien, dan geloven. Tuurlijk zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, zoals van Jippie, geloof ik meteen.
Het gaat vooral om degenen die 1x een SB hebben gedaan, bws en dan meteen M zijn....
Tja, ik heb met mijn paard een keer 1.10 gesprongen, maar dat is toch iets heel anders dan een parcoursje springen. Dat maakt mij niet bepaald meteen M springen toch....
Bovendien zijn er ook nog genoeg mensen die een SB al prachtig vinden, als een paard nog niet eens de goede lengtebuiging heeft en in de ergste gevallen niet eens nageeflijk is.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier niemand naar bendeden halen/afkraken of wat dan ook. Het belangrijkste is dat je fijn met je paard omgaat en als je dat dan toch vindt, en je rijdt geen wedstrijden, wat zou je je dan druk maken over je nivo??????
En wbt dat wsch tussen de Z ruiters de meeste rukkers en plukkers zitten....wat een onzin!
Laat me nou niet lachen. Z ruiters zijn altijd de klos. Je hebt de groep die ertegenop kijkt, van: wow Z..stang en trens...zucht!
En de groep die perse iets af te kraken moet hebben, negen van de tien keer uit onbewuste afgunst.
Ook een Z ruiter is geen tweede Anky hoor...het is maar het einde van de basis. Geweldig als je zover komt, maar nog lang de top niet. Verwacht dan ook niet van die mensen dat ze zo rijden.....
Je merkt het vanzelf als je wel wedstrijden rijdt. Eerst is L al geweldig en dan M en dan Z. Maar als je het zelf rijdt voel je je de eerste keren nog net zo onzeker als toen je B ging starten en soms heb je het gevoel dat je niks hebt bijgeleerd sinds die tijd. Denk je..nah..M, je gelooft het toch niet...

Groetjes Suzanne

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 10:16

Toch vind ik het onzin dat Z ruiters onder druk staan en daarom hun paard harder aan zouden pakken.
Dat heeft meer met karakter te maken.
Niet om het een of ander, maar ik stond in de B onder net zoveel druk als nu in de M. Toen was B mijn nivo en wilde ik daar presteren. Nu wil ik dat in de M.
Op welk nivo je ook bent wil je het goed doen.
Of het juist is dat je onder druk komt te staan en gespannen bent is een goede tweede. Maar ik denk niet dat dat met nivo te maken heeft.
Voor een Z ruiter is een Z proef net hetzelfde als voor een B ruiter een B proef....het is je nivo en daar heb je het druk mee... Party!!

En wbt manege/onderlinge wedstrijden...duh....dat is echt totaal anders!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie