Wat doen met een STAKER???

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:35

Idra, wat jammer dat het niet zo gaat, als dat je gehoopt had. Ik kan me trouwens goed voorstellen hoe je je voelt, heb zelf ook nogal lopen tobben met mijn paard.

Als blijkt dat je niet goed bij je paard past, is dat ook geen schande. Het moet geen probleem zijn om een goede eigenaar te vinden voor jouw mooie hengst. Maar je hebt zoveel moeite gedaan om je paard te vinden, het zou jammer zijn als je dat nu al zou constateren.
Ik kan me jouw teleurstelling en angst goed begrijpen, maar misschien is het de moeite waard om eerst nog het een en ander te proberen en wie weet klikt het dan toch goed.

Er wordt hier boven een aantal keer gesuggereerd dat hij heel hard aangepakt moet worden, mits hij niets lichamelijks mankeert. Vind ik nogal een gevaarlijke uitspraak als je het paard niet kent / nooit gezien hebt.

Ik denk dat je toch eerst het lichamelijke goed moet nagaan. Een zadelmaker is altijd verstandig om eenes goed naar je zadel te laten kijken. En een goede(!) fysio / manueel therapeut kan je misschien ook een heel eind verder helpen. Informeer eens bij jouw in de buurt waar je een goede kan vinden. En dan moet het je ook vast wel lukken om als het nodig is, een trailer te regelen voor een keer, als je ergens anders naartoe moet.

Verder is goede begeleiding, zeker op het moment waar je nu zit zo belangrijk!! Als je zulke twijfels hebt bij je instructrice die je nu hebt, denk ik dat je toch beter naar een andere kan uitkijken. En dan liever twee keer per week een half uur i.p.v. een keer per week een uur. Misschien heb je een periode wel wat meer begeleiding nodig. Zou het niet een mogelijkheid zijn om je paard tijdelijk ergens anders te stallen, waar je meerdere keren per week goed les kan krijgen en waar af en toe iemand anders erop kan stappen op momenten dat het je zelf niet helemaal lukt. Kost wel meer geld dan dat je je paard thuis hebt staan, maar hopelijk is het een goede investering.

succes ermee!

24 juni 2011 Fedde.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:43

Idra schreef:
Ik ga Licor heus niet HARD aanpakken voor ik met zekerheid weet waaraan het ligt dat hij staakt. Eén dezer dagen komt er een kinesitherapeut/fysioloog en tandarts langs die ook meteen zijn zadel checkt (handig, een 4 in 1 man Tong uitsteken !).
Als daar niets te vinden is, is mijn plan om hem op pension te zetten voor enkele maanden, en goede begeleiding te zoeken.

Dus vooraleer te speculeren over hoe hem rijtechnisch aan te pakken, eerts eens kijken WAAROM hij het doet!

Idra, ik denk dat je een heel goed plan voor jezelf en Licor hebt getrokken! Er kan hier nog heel lang over gediscusieerd worden op bokt (al zitten er ook hele nuttige opmerkingen tussen) maar iedereen heeft er een andere mening over en zoveel goedbedoelde, maar ook heel tegenstrijdige adviezen kunnen heel erg verwarrend zijn. Verder heb je deskundigen nodig die jouw en je paard in PRAKTIJK kunnen beoordelen.

Het is goed dat je nu voor jezelf een duidelijk idee hebt hoe je het aan gaat pakken. Ik wens je er veel succes bij en hou je ons op de hoogte?

24 juni 2011 Fedde.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie