Wat doen met een STAKER???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:58

als je alle lichamelijke oorzaken en oorzaken die met het tuig te maken kunnen hebben hebt uitgesloten. Dan helpt maar een ding. Iemand erop zetten die niet bang van hem is en kijken hoe ver die gaat.

Breng hem eventueel naar iemand die hem eens flink aanpakt en kijk of het dan bij die ruiter beter gaat. Zou dat zo zijn dan moet je bij jezelf gaan kijken of jullie een passende combi zijn.

In de regel zeg ik (als alle andere oorzaken uitgesloten zijn) gewoon kei hard slaan, iemand in de bak met een longeerzweep die hem gewoon keihard op zn kont mept als hij het in zijn hoofd haalt om maar een pas zachter te gaan lopen dan jij wil........ Niet een popie uitspraak hier op bokt, sorrie


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:20

Nog een vraagje, Is hij nog hengst?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:41

Tja, als castreren geen optie is, denk ik dat je toch echt een heel stuk stoerder moet gaan rijden.... Die confrontatie zal je toch echt met m aan moeten gaan. Dit gaat straks wel van kwaad tot erger. Misschien moet je hem op een goede stal met een goede binnenbak stallen om daar een tijd die confrontatie op te zoeken......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:02

hoe denk je dat die mensen dat doen abby?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:24

Het wordt ook door iedereen gezegd......

SLUIT ALLE ANDERE REDENEN UIT! en als bewezen is dat het niks lichamelijks is of dat het niet aan het harnachement ligt. dan gewoon flink straffen....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:36

Ruinen en merries staken en klieren evengoed. Misschien inderdaad even rust geven en in die tussentijd alle lichamelijke dingen nakijken. Het zijn moeilijke dingen hoor. Ik heb ook een paard die als het even te moeilijk word of ze begrijpt me niet dat ze dan gaat staken, ik rij er meestal gewoon door heen en ga dan even iets anders doen totdat ze weer op de rails is en dan ga ik weer gewoon op nieuw beginnen........ maar staken en steigeren dat zijn de ergste rijtechnische problemen die er zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:52

alles goed en wel maar een coclusie zijn we het allemaal over eens en dat is dat er goede instructie bij moet komen...... iemand die wellicht ook nog enige kennis heeft van het spaanse ras.....
Paarden beginnen in het klein en als dat kleine niet gelijk de kop in gedrukt word gaan ze dat wel steeds verder uitbreiden........ een klein huppeltje van protest kan uiteindelijk uitgroeien tot een onberijdbaar paard.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:05

of een paard in de krul loopt zou inderdaad een van mijn laatste zorgen zijn als ik op zo een paard zou zitten

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:11

manic schreef:
Als je geen jonge paarden gewend ben en op een paard zit dat de laatste tijd alleen maar staaktn steigert, kan het best wel eens heel erg moeilijk zijn om hem los te laten en je benen erin te zetten... Een steviger contact geeft dan al snel meer een vorm van zekerheid. Dat is eigenlijk meer wat ik bedoelde...


precies en dan kan ie geen kant op behalve omhoog. Daarom is instruktie ook zo ontzettend belangrijk.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:23

Ik kan alleen maar zeggen dat ze nu echt op de goede weg is. Het probleem onderkennen is de eerste stap, twijfelen aan jezelf en je eigen aanpak is stap twee. Als ze straks weer goede instructie heeft dan gaat het best wel goedkomen.... in iedergeval succes

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:54

misschien samen doen, been met tik op het moment dat hij erdoor heen loopt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:42

gelukkig maar dat het zo loopt....... leuk voor je! Nu zal het vast beter gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers