Wat doen met een STAKER???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Wat doen met een STAKER???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 13:43

Nu is het officieel, ik heb een STAKER gekocht Boos! Man, wat ben ik boos... Nadat ik dit topic heb gestart [RT] Hoofd kantelen/Steigeren? Verband instructie? ben ik heel rustig met Licor aan het werk gegaan.

Niets overvragen, geen zijwaartse gangen (ZELFS niet wijken, terwijl dat voor hem echt een peulschil is) NIKS moeilijk, gewoon B oefeningetjes. En dat beest blijft gewoon steigeren... WAT MOET IK DOEN???

Ik begin zelf behoorlijk bang te worden, want als je nagaat wat er allemaal kan gebeuren (ik rijd niet in een bak, heb ik niet, dus hij kan eender waar heen STEL dat ik val). Onmiddellijk als hij het doet krijgt hij er een PETS van de zweep bij, maar dan gaat hij enkel hoger, wat dus gevaarlijker is. Ik klamp me aan zijn hals vast, en zal niet snel vallen, maar ik wil niet samen met hem vallen...

Daarnet deed hij het als ik zijn linkergalop vroeg... Daarom heb ik na het rijden hem nog gelongeerd op de linkerhand om te kijken of hij het daar ook deed, maar niet dus... Ik heb er erg op gelet hem zo vrij mogelijk te houden in zijn mond, want ik dacht dat het probleem daar zat...
Krijg zo'n vermoeden dat hij me aan het uitproberen is...

Ik WIL geen stakend paard en als het zo blijft duren ziet het er naar uit dat ik mijn "droompaard" weer weg zal moeten doen... Want dit is echt niets voor mij...


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 14:16

Citaat:
In de regel zeg ik (als alle andere oorzaken uitgesloten zijn) gewoon kei hard slaan, iemand in de bak met een longeerzweep die hem gewoon keihard op zn kont mept als hij het in zijn hoofd haalt om maar een pas zachter te gaan lopen dan jij wil........ Niet een popie uitspraak hier op bokt, sorrie


Dat wil ik best doen... maar hij gaat enkel hoger!

Hij doet het ook niet aan de longe, dus het zadel zou eventueel kunnen, hoewel het perfect lijkt te liggen... Dan moet ik de zadelmaker maar eens laten langskomen.
Hij heeft het trouwens twee maanden niet gedaan, en nu plots wel Verward

De Tandarts is net geweest, ik zal de fysio dan maar eens laten komen zeker? En idd, een andere ruiter, daar had ik ook al aangedacht.. Maar wie wil dat nu doen?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 16:34

Citaat:
Nog een vraagje, Is hij nog hengst?


Ja, hij is nog hengst, als de oplossing castreren is verkoop ik hem, want hij zou erg geschikt zijn als dekhengst (hij is goedgekeurd) en ik heb ook al enkele serieuze aanbiedingen gekregen van mensne die en veulen van hem willen (daar begin ik natuurlijk nog niet mee). Zijn waarde zou ook dalen als ik hem castreer, hoewel het mij niet echt te doen is om het geld, maar stel dat het na het castreren bljt dat het iets anders is, krijg ik hem als ruin nooit voor hetzelfde geld verkocht. Voor de rets is hij trouwens helemaal geen hengst in de omgang, dus denk niet dat het daar wat mee te maken heeft...

Citaat:
En misschien omdat je zelf al in je andere tropic zegt dat je een beetje aan de rijmethode twijfelt die je nu gebruikt zou ik zeggen probeer het eens met een andere instructrice...


Dat ga ik idd eens doen, probleem is enkel ergens geraken met hem.. Wij hebben geen trailer... En ik heb geen piste om iemand naartoe te laten komen.
Ik heb hem trouwens vandaga niet volgens die methode van mijn ene instructrice gereden, maar eerder vwts-nwts. Dat haalde dus geen r e e t uit .


Citaat:
Ik zou samen met je paard in training gaan bij iemand die écht weet wat 'ie doet. Misschien zijn een paar lesjes al genoeg, maar bij dit soort dingen heb je echt hulp nodig. Zou hem wel zelf blijven rijden, of in elk geval zorgen dat je er bij betrokken bent (dus niet gewoon wegsturen)


Dat lijkt me ook geen goed idee, hem wegsturen, want dan gaat hij het daarna misschien weer doen en ENKEL bij mij...

Citaat:
Misschien voelt hij zich nu pas echt thuis bij je en gaat hij je nu uitproberen. Hij heeft het de eerste twee maanden toch goed gedaan?...


Ja, daarom dat ik het zo laat vindt als het een uitprobeerfase zou zijn...


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 16:35

Fairie"]
[quote="gijsenkim schreef:
Nog een vraagje, Is hij nog hengst?

en zijn leeftijd?
Hij kan ook gewoon aan het puberen zijn. Dan krijg je vaker van dit soort dingen. Erg vervelend dat je niet weet waar het aan ligt.
Heb je al eens een ander zadel geprobeerd?
[/quote]

Hij is 6... Wel toevallig als hij net NU aan het puberen zou slaan, niet?

Ik sta helaas niet in een pensionstal ofzo, dus een ander zadel heb ik nog niet kunnen proberen. Heb er zelf maar 1...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 20:51

Dat hij zich "vrijer" voelt dan in Spanje is imo onzin. Okee, hij MAG de hele dag op de wei, maar hij krijgt van mij evngeod een kalp voor zijn kop als hij wil bijten. Een hengst schaf je niet aan als je niet weet hoe ermee om te gaan. Castratie is VOORLOPIG geen optie, ik zeg niet dat ik het NOOIT doe, maar als achteraf blijkt dat het niets met zijn hengst-zijn te maken heeft, is het ook zonde...
Hij moet bij mij trouwens even hard aan het werk als in Spanje, ook ik rij er zijn galopwissels en appuyementen uit. En hij krijgt ook 'maar' 1 tot 2 rustdagen per week.

En idd Suzan, ik heb zo gvdmme HARD gezocht naar dit paard, dat ik echt geen zin heb hem te verkopen en heel die onnozele rotzoektocht weer helemaal opnieuw te beginnen... Boos! Huilen PLUS de hel financiëlekant van de zaaknatuurlijk... Ben nog steeds aan het studeren (en erg veeeeel aan het bijklussen), dus ik ben om de haverklap blut en dan weer afhankelijk van ouders...
Ik begin ook aan mezelf te twijfelen, en vraag me af of het niet gewoon aan MIJ ligt ipv aan hem? Is er wel 1 paard op deze aardbol waarmee het wel allemaal zal lukken??

Nu (tenminste als de fysio enz. is geweest) is het een kwestie van mijn ouders te overtuigen om mee te financieren om hem ergens te zetten waar ik binnen kan rijden, zodat ik me tenminste al veiliger voel, en er steeds wel iemand is die 'toezicht' kan houden. En waar ik idd ook dagelijks een half uurtje begeleid kan rijden...

Ik ben wel langzamerhand mijn vertrouwen in hem aan het verliezen en dat is iets wat een paard ook voelt. Scheve mond

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 20:54

Ow ja en Suzan, van dat 'hard aanpakken'... Ik weet het ook niet, hij is zooo gevoelig... Als ik mijn stem verhef kruipt hij al weg... Iets lichamelijk lijkt me dan ook waarschijnlijker maar of dat 'beter' is?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 21:01

NU! Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 21:59

Dank je voor je antwoord Cloris... Ik ga hem ook niet gelijk hard aanpakken en heb echt besloten om er morgen werk van te maken iedereen die er iets aan KAN verhelpen qua GEZONDHEID, eens op te bellen. Als ik hem zonder reden hard zou aanpakken, kan dit nog wel nare gevolgen hebben op 'onze' toekomst...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 10:31

Licor is idd op de Engels wijze bereden, doen ze daar in die school met alle paarden.
En de problemen zijn pas begonnen al sik Licro niet meer vwts-nwts reed, maar dus vlgs de methode van die instructrice.

AdB laten langskomen OF er naartoe gaan (hij woont helemaal niet dicht bij mij ofzo, maar hetis wel België), is misschien nog wel een goed idee, maar laat ik eerst de lichamelijke problemen uitsluiten.

Karina, ik voel me idd behoorlijk rot... Maar het kan niet altijd perfect gaan en dat besef ik maar al te goed.
Wat je nog zegt ivm aanpassingsproblemen, dat haalde Dinkeygirl gisteren op MSN ook al aan, het kan goed zijn dat hij alles heeft opgekropt en het nu pas naar boven komt. Daarom ga ik hem nu even wat rust geven, terwijl ik ondertussen naar oplossingen zoek. Ook financieel, want dat is denk ik nog het grootste probleem Haha!

Castreren zou idd nog een optie zijn als dit gedrag er binnen een half jaar nog niet uit is, nu vind ik het nog te vroeg voor zulke ingrepen. Maar ruinen kunnen evengoed staken en klieren, toch?

EDIT: IK moet leren lezen... dat geef je eigenlijk zelf al aan Karina Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 11:24

Kleintje schreef:
Kan je geen contact opnemen met de verkoper? Eens kijken of hij dit daar ook heeft gedaan. Even wat meer weten over zijn verleden.


Dat was ik al van plan... ga ik zo meteen doen... Eerst even naar mijn 'monster' toe Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 11:32

Ow ja, van dat vastzetten... Ik heb er gisteren net de hele tijd, maar dan ook de hele tijd op gelet dat ik hem niet tegenhield in zijn mond... Mijn teugels hingen eerder in een boogje dan te strak. Hij was niet genoeg voorwaarts, dat wil ik toegeven, dus daar zal ik dan meer op moeten letten. Elke keer als ik voelde dat hij gog stoppen om omhoog te komen, schopte ik hem naar voren, maar kwam er geen reactie van zijn kant en ging hij lasnog omhoog. Het is ook niet dat hij na de landing nog lastig doet, dan loopt hij gewoon door alsof er niets gebeurd is..

Verder geef ik graag toe dat het allemaal aan mij kan liggen, ik sta rijkunstig namelijk helemaal nog niet zover als het niveau wat Licor aankan. Maar ik weet wel dat ik een paard - meestal zelfs te veel- vrij laat in zijn mond.

Ik ken trouwens een instructeur die zich met Iberische paarden bezighoudt, die zal ik ook maar eens bellen, maar hij woont wel een eind van hier.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 11:53

Ik rijd hem niet met sporen, en hij is WEL voor het been... Erg goed zelfs, alleen niet op die momenten dat hij het in zijn hoofd heeft gehaald te staken...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 11:59

Laat ik eerst maar goede instructie zoeken voor ik zelf wat begin aan te modderen... Niet?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 12:50

Nou, heb al meteen antwoord van de bemiddelaars in Spanje waarlangs ik Licor heb gekocht, zij hebben voor mij naar de school gebeld waar hij is getraind.

Citaat:
Hello,
I have talked to Molina, and he has said that Likor never ever did this sort of thing before.
He gave me the tipp that he is used to have at least 5 or 10 minutes of lounging before riding him.
Also he is used to a snaffle mixed with Pelham as they use it for high dressage.
So don’t give up, make sure he accepts you as an authority, mind you he is a stallion, and here in Spain the riders who have ridden and trained him are used to stallions, but for us people sometimes we forget…
So good luck
Carola



Ik ben heus niet van plan om hem met S&T te rijden, want daar ben ik zelf niet klaar voor.
Maar nu weet ik toch alleszins dat het probleem OF medisch is OF aan mij ligt... Tong uitsteken

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 13:19

abby schreef:
Verder lees ik dat hij soms te goed voor je been is. Zou het niet kunnen dat hij niets begrijpt van je voorwaarts drijvende beenhulpen? Limonero is Portugees afgericht en kent een beenhulp alleen als zijwaarts drijvende hulp. Dat een been ook gebruikt om voorwaarts te gaan is iets waar hij echt helemaal niets van begrijpt. Hoe meer been je geeft hoe meer hij op de plaats blijft òf hoe harder hij gaat (een voor ons normale tussenweg bestaat niet). Aks hij dan op zijn plaats blijft hupsen en je zou de teugels maar iets te vasthouden, dan komt hij ook omhoog. De oplossing voor Limo is om met minimale beendruk te rijden en bijna alles op zit en dus gewichtshulpen te doen.

Toen je in Spanje op Licor reed, of toen hij voorgereden werd, was dat echt engels met been en hand of gaf je geen drijvende hulpen met je been en was er weinig tot geen aanleuning op de teugels? Wat voor bit had hij in Spanje in zijn mond? Ik werd nl. toch getriggerd door die Pelham in het berichtje wat je hebt gekregen van de bemiddelaars... Was het een gebroken of ongebroken Pelham?

Ik vind het advies om niet meer te rijden totdat je goede instructie hebt gevonden een heel goed advies. Het zou zonde zijn om nog verder inde problemen te raken met hem, dat is niet goed voor jou en niet goed voor hem. Ik kan je ook in contact brengen met iemand met verstand van zaken, PB mij dan even!


Ik weet dat hij is ingereden met een trensje, en in een verder stadium van zijn opleiding (als ze met de pirouettes enz. begonnen) is hij met Stang en Trens gereden. Ik denk trouwens dat de Duitsers (bemiddelaars) met Pelham gewoon een Stang willen bedoelen. Ik heb nadrukkelijk bij het voorrijden in Spanje gevraagd of ze hem gewoon een trensje in wilde hangen, omdat ik niet van plan ben met S&T te rijden. En dat was geen probleem.
Hij is echt op Engelse wijze ingereden, dus ook beenhulpen kent hij maar al te goed.

Wat ik wel als instructie kreeg in Spanje, was dat ik hem LANG moest laten, hij ging toen ook sneller draven als ik hem wat meer 'opnam'. Dat doet hij hier wel niet meer, maar hij stond ginds ook wel in het sportvoer, en hier gewoon op onderhoudsmengeling.

En ik heb idd al besloten niet meer te rijden tot mijn eerste les met een 'nieuwe' instructeur.

Qua dominantie is er imo ook geen probleem. Ik ben een beetje aan het NH'en, en dan voornamelijk pas ik de leidprincipes van Hempfling toe en daar reageert Licor prima op... Heeft erg veel respect voor mij. Maar de grond is natuurlijk niet hetzelfde als in het zadel!

De Tandarts is pas geweest in augustus, toch blijft Licor vreemde bekken trekken na zijn eten en geeuwt hij veel, dus de Tandarts zal deze week NOG eens langskomen. Ook knarsetand hij snel als zijn bit in zijn mond zit, ZONDER teugeldruk. Nalatigheid van de Tandarts? We zullen het snel weten..

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 13:45

Afbeelding

Op deze foto is te zien met welke Stang hij gereden werd (dat ben ik overigens NIET Tong uitsteken)

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 21:07

Pipo schreef:
Hengsten staan bekend om hun meestal flegmatieke gedrag en op die lijn zit ook het vaak wat luie en de aandacht er niet bij willen houden. Samen met je instructie zou ik mij daar op focussen, niet alleen tijdens het rijden maar ook tijdens de omgang. Wees duidelijk en consequent..........en heel streng. Anders word het alleen maar erger!!

Vooral de jomandapraktijken als hierboven omschreven zou ik niet doen als ik jou was.

Veel succes!! ( vind het overigens wel een knap dier!)


Lui is hij zeker niet... Spanjaarden zijn VOLBLOEDEN, dus dat ligt niet echt in hun aard om lui te zijn... Of bedoel je dat niet?

Wat bedoel je met jomandapraktijken? Als het over NH gaat, ik ben geen zweverig type, maar het leiden van een paard op een correcte manier heeft niets met zweven of lief zijn te maken. Het trekt enkel een duidelijkere lijn en bepaalt beter wie de leider is (IK dus). Je loopt VOOR het paard, en niet ernaast, zoals de meeste hier wel zullen doen... VOOR een paard lopen geeft je meer controle over hem. Dit allemaal heel erg simplistisch uitgelegd Knipoog .

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 09:44

Kendra schreef:
Nog een paar praktische opmerkingen: je schrijft dat je geen bak hebt om te rijden. Ik weet niet waar je rijdt, maar als je in de wei rijdt, haal je jevaak ook wel wat extra problemen op de hals. 'Wei=vrij" zeggen wij altijd - zo gauw je dus in de wei gaat rijden weet je paard niet meer waar ie aan toe is. Verder lijkt een bak me toch wel handig omdat je daarin net iets meer te vertellen hebt.


Ik rij niet in de wei, maar op een (niet-afgesloten) grasveld waar hij nooit mag grazen. Hij weet dus wel dat er daar gewerkt moet worden.
Ik zou me dus idd wel veiliger voelen in een bak, maar ja... niet iedereen heeft die luxe aan huis...

Ouders zijn moeilijk te overtuigen en vinden dat het allemaal aan mij ligt, dus ik heb eerlijk gezegd GEEN idee hoe ik dit in mijn eentje ga kunnen oplossen... Straks nog maar eens op ze inpraten, zeker?

Dat hij flegmatiek is, heb ik nog niets van gemerkt, maar ja, dat doet hier eigenlijk niet ter zake, ook niet-flegmatieke paarden staken...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 11:25

Pipo"]
[quote="Idra schreef:
Ik rijd hem niet met sporen, en hij is WEL voor het been... Erg goed zelfs, alleen niet op die momenten dat hij het in zijn hoofd heeft gehaald te staken...


Paard wat staakt is niet aan het been, als hij aan het been is kan hij ONMOGELIJK staken.

Om te staken moet hij eerst gaan stilstaan namelijk, en als hij aan het been is overkomt je datdus niet.

Verder heeft het niets met ras te maken, hengsten zijn flegmatieker omdat ze meer interesse hebben bij hun omgeving, en moeite hebben met het concentreren op de ruiter ivm hormonen.

Verder heb ik geen ervaring met spaanse paarden, maar wel met hengsten. Een paard is een paard, en een hengst een hengst.

Dat voor een paard lopen, klinkt leuk.........maar als je veel met jonge paarden werkt, haal je dat wel uit je hoofd. Een keer schrikken en ze zitten bovenop je
.
[/quote]

Je loopt niet domweg voor het paard, je hebt een zweep in je ene hand, en in het begin loop je met je gezicht naar het paard toe. Ik heb wel ervarig met jonge paarden, en dit werkt bij alle paarden, groot-klein, jong en oud. De bedoeling is dan ook dat het paard je volgt, en je vertrouwt en dan ook niet zal schrikken. Als hij bovenop je springt, is dat al een teken van disrespect, dus dan ben je al fout bezig.
Dit is trouwens het enige NH-principe dat ik toepas, omdat het zo goed werkt.

Hij is dus wel voor het been, maar is het niet als hij staakt... Dan ljkt het of hij blind is voor alle hulpen. Zou ook logisch zijn als het een lichamelijk probleem was. Dat moet nog even woren uitgezocht.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 15:43

Pipo, ik denk dat we het eigenlijk WEL eens zijn. Zoals je in vorige berichtjes van mij kan lezen, wil ik WEL toegeven dat het probleem bij MEZELF ligt Lachen .

Of we nu wel of niet aan NH doen op gebied van het leiden van een paard, daarover hoeft in dit topic niet gediscussieerd te worden, EN iedereen heeft zijn eigen methodes, die ik ook respecteer.
Voor mij werkt het ene beter, voor jou het andere. Knipoog

Ik ga Licor heus niet HARD aanpakken voor ik met zekerheid weet waaraan het ligt dat hij staakt. Eén dezer dagen komt er een kinesitherapeut/fysioloog en tandarts langs die ook meteen zijn zadel checkt (handig, een 4 in 1 man Tong uitsteken !).
Als daar niets te vinden is, is mijn plan om hem op pension te zetten voor enkele maanden, en goede begeleiding te zoeken.

Dus vooraleer te speculeren over hoe hem rijtechnisch aan te pakken, eerts eens kijken WAAROM hij het doet!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 19:43

Maandag kom de fysio/zadelchecker/tandarts... Dan weet ik meer! Ik houd jullie op de hoogte!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 10:07

Fysio is net geweest. Buiten wat algemene opmerkingen is er niet echt wat mis met Licor. Rijtechnisch aanpakken dus. Scheve mond

Algemene opmerkingen:
- zijn buikspieren moeten meer worden aangespannen en getraind
- hij heeft spanning in zijn spieren, maar niet in die mate dat hij er echt pijn van heeft, aangezien hij geen krimp geeft als je erover wrijft
- zijn zadel mag achteraan wat hoger liggen, moet ik zo'n pad voor kopen dat achteraan wat oploopt, maar voor de rest ligt het wel goed (ik heb een Anky Dressage, en een opmerking aan Anky en meneer Pessoa is dat het niet goed is om kniewrongen in een dressuurzadel te hebben, aangezien die je benen dwingen in een bepaalde positie...)

Meneer de Fysio gaat me binnenkort een rijles komen geven, om te zien of er onder het zadel wat foutloopt. Met dit regenweer is het veldje waar ik op rij veel te glad om fatsoenlijk te rijden, dus ik blijf proberen om mijn ouders ervan te overtuigen hem op pension te zetten onder het motto "de aanhouder wint" Haha!...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 12:18

Het probleem is er DENK IK gekomen met zo'n instructrice die jij nu beschrijft... Voorlopig ben ik nog op zoek naar een ANDERE goede instructeur die ook nog eens betaalbaar is, maar mijn fysio kan ook les geven, en daar ga ik volgende week alvast een lesje van meepikken.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 12:53

Ik denk niet dat hij het echt systematisch doet... In stap doet hij het iig NIET. En gewoon rechtdoor draven of op een volte is ook geen probleem. De laatste keer en de voorlaatste keer deed hij het bij de aanzet voor het wijken naar links. Ik wijk vanuit de AC-lijn naar de kant toe. Vanaf het moment dat ik me op die AC-lijn zette en druk uitoefende met mijn rechterbeen, ging hij omhoog. De tweede keer die training deed hij het telkens ik wilde aanspringen in de linkergalop. Eén keer was ik al in galop en maakte ik een volte, de 2de keer deed hij het zodra ik mijn buitenbeen achter de singel legde.

Aan de longe loopt hij braaf... Dus het is echt een RIJtechnishc probleem denk ik.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 14:20

Lachen Vind ik eigenlijk maar normaal...
Ik weet goed genoeg dat ik geen super-ruiter ben, en Licor wel een super-paard, waar ik heel erg veel van leren kan... Hij geeft duidelijk aan dat er een communicatieprobleem is, dus moet dat worden opgelost, maar ik heb geen zin om op hem in te beuken, dus wil wel een zo vriendelijk mogelijke oplossing zoeken. Ben druk aan het nadenken, maar eerst les van fysio, en dan zien we wel weer.
Had ik maar een geldboompje... Want dat is tot nu toe het enige echt probleem...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 8 bezoekers