Discussie wedstrijd niveau of niveau van rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:11

Ik train thuis met mijn instrcutrice op M-drs niveau. Proevenboekje erbij enzo.
Er zijn mensen die nooit wedstrijden rijden maar wel een niveau rijden.
Als een paard dat nooit op wedstrijden is geweest Z2-dressuur loopt thuis, of een paard dat op wedstrijden Z2-dressuur is. Ik zie het verschil niet. Verward Je wordt beoordeelt op je houding en inwerking van de hulpen, maar daar kan je thuis ook op beoordeelt worden door je instructeur/trice.

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:14

Citaat:
Op 2001-10-01 22:24, schreef Fitzroy:
Ik vind dus als je geen wedstrijden rijdt je jezelf dan zeker niet te hoog moet inschatten.
Bv. Ymke, jij zegt dat je op M-niveau rijdt, hoe komt het dan dat je slechts 153 pnt in de B haalt?? Sorry hoor, maar dan maak jij mij niet wijs dat je op M-niveau rijdt. Natuurlijk kun je wel wat M-oefeningen rijden zoals schouderbinnenwaarts e.d. maar een hele M-proef afleggen met alle onderdelen vlak achter elkaar en in de geslotenheid en gedragenheid die van een M-proef gevraagd wordt op vreemd terrein onder het keurend oog van de jury is wel heel wat anders.

Thuis loopt je paard altijd beter dan op wedstrijd, ik heb op wedstrijd tenminste nog nooit zo lekker gereden als thuis. Was dat maar waar, dat de jury je even in je thuissituatie kan beoordelen. Dan had menigeen onder ons die officieel wedstrijden start al veel verder geweest dan ze nu zijn.




Je hebt helemaal gelijk ,maar even voor de duidelijkheid!! IK heb nooit maar dan ook nooit gezegd " Ik rijdt M-dressuur". Neej ik heb gezegd " ik train M-dressuur". En dat is wel een verschil. Het klopt dat ik 153 punten in de B heb gereden. Maar voor mij is dat een overwinning. Ik weet van mezelf dat ik die proef gereden heb op een arabiertje dat nooit meer heeft gedaan dan het bos. Hij is drammerig en eigenwijs en ik ben de enige die dit eruit krijgt. Andere komen het proefje niet eens rond. Alles wat hij nu kan ( lichte M-drs oefeningen) heb ik hem geleert, en daar ben ik trots op. Dat ik niet verder op wedstrijden kan, komt omdat ik geen vervoer heb. Waarschijnlijk als ik vervoer had gehad, had ik ook vaker wedstrijden kunnen rijden, was hij makkelijker op wedstrijden geweest en had ik misschien wel echt M-drs geweest. Er zijn mensen die daar de gelegenheid voor hebben, omdat ouders in de paardensport zitten B.V. , maar ik niet.

Als ik vijfde word met 153 punten op mijn 4e wedstrijd, met een paard dat zo eigen karakter heeft en nooit veel heeft gekunt, vind ik mezelf beter dan diegene die eerste is geworden. Ik zeg niet dat ik beter rij, maar voor mijn gevoel ben ik dan een winnaar Haha! .

Beetje vaag antwoord misschien,maargoed..daar moeten jullie het maar mee doen Schijnheilig Haha!

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:17

Jippie, is het niet handig om dit via PB uit te vechten?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers