longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 15:10

heb een vraagje over het longeren..ik longeer sinds 3 /4 weken mijn pony(nog onbeleerd)met zadel en hoofdstel wat ze toch erg goed op pakt...nu komt ze ook steeds lekker naar beneden met dr hals ze heeft nog bijna geen spierontwikkeling op dr hals..ontwikkeld dit zich als ze uit dr eigen al laag gaat lopen of moet ik daar echt een bijzet of iets anders voor gebruiken??of iemand andere tips??

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:04

hé,
Ik zou nu nog geen bijzetteugels gaan gebruiken! Zeker als het nog een jong paardje is, komt die spierontwikkeling vanzelf wel. Als je langer longeerd merk je ook wel dat ze meer spieren gaat krijgen op de achterhand enzo, en de rest..komt met rijden ook wel. Ik heb m´n paardjes lekker rustig aan alles laten wennen. Eerst ingereden en pas veel later met mijzet gaan longeren!!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:05

Idd, ze is nog jong, die spieren komen vanzelf wel als je echt goed met haar aan de slag gaat!! Het is nu al super goed dat ze vanzelf met haar hoofd omlaag gaat, soms gebeurt het dan ook dat ze daarna vanzelf zeg maar aan de teugel gaan lopen. Dan ontwikkelt ze ook al wat spieren!!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:51

Wat de anderen ook al zeiden: beetje vroeg voor bijzet e.d. Laat dat ding eerst maar op d'r eigen benen leren lopen met al dat nieuwe gewicht! Komt vanzelf goed als ze sterker wordt.

Succes met beleren!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 08:10

okey wou dit ff weten want k hoorde van vele dat ze dit bij jonge ponys doen...maark heb zelf altyd ponys ingereden zonder..maar als ze uit dr eigen naar beneden komt bouwt ze dan eigelijk halsspieren op???