hoe krijg ik deze paarden netjes nageeflijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

hoe krijg ik deze paarden netjes nageeflijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 23:01

het gaat over manegepaarden. ik kan vele paarden best goed aan teugel rijden, maar er zijn er toch enkele waarbij het niet wil lukken. diegene die ik aan teugel krijg (waarmee ik dan niet de krul bedoel, maar het nageven, weet niet goed hoe dat met een betere term te zeggen), lopen soms ook met te weinig impuls vanachter.
maar de paarden die niet nageeflijk zijn, hoe krijg ik die zo? ik drijf ze 'naar de hand toe' (wat bij de betere paarden wel lukt), maar dat helpt niet. ze gaan gewoon sneller zonder te geven. vragen op de teugels lukt niet (gaan ze afwenden enzo Verward ), bv ik wil ze op de buitenteugel rijden, maar als ze daar druk op voelen, en minder op de binnenteugel die aan het spelen is nemen ze de buitenstelling aan of wenden ze naar 'buiten' af indien mogelijk. ik raak er maar niet uit!

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 13:12

dat is idd het grootste probleem, meteen te reageren op je been, en ook bv op de volte, is het haast onmogelijk ze op de cirkel te krijgen. ze vallen naar binnen maar reageren niet op binnendruk oid.
in theorie is het allemaal leuk en kan ik wel alles uitleggen, maar in praktijk ben ik er niks mee.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 17:56

jep, bedankt allemaal. die achterhand activeren lukt me ook maar bij bepaalde paarden. je krijgt er gewoon de juiste impuls niet in (vluchten, omdat ze al zo vaak geslaan zijn, of niet meer reageren, ofzo als je met de zweep werkt)... pft... maar bedankt voor al jullie tips Haha!

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 19:20

ja, dat weet ik Huilen
zucht waar blijft dat eigen paard! gelukkig heb ik binnenkort een lief verzorgfjordje te rijden
maarja, die manegepaarden ik kan je veel vertellen, een anda-ruin die echt supermooie gangen had en zo naar de **** is gereden, dat nu maar staat te roepen, bijna echt wenen omdat hij uit die stal wilt, ex-dressuurpaard naar de knoppen. je ziet echt zoveel.
ik reed zaterdag op het paard van Tlove, en ik begon echt te trillen bijna van hoe fantastisch dat paard loopt. terwijl ze niet echt súper loopt, ik bedoel niet opvallend ofzo, maar dat verschil!!!! echt enorm...

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 14:15

de zadels liggen idd zo slecht... ik weet dat nu omdat ik zaterdag op Tlove's paard reed, en ik zei niet letten op mijn benen hoor... wat benen? ze lagen gewoon goed! (of veels beter). dat zadel zat ook zo super.
inderdaad, het maakt heel veel uit. maarja, ik had gehoopt (hoewel ik, alle theorie kennende, het eigenlijk onmogelijk achtte), er een trucje bestond om zo'n paarden nageeflijk te maken. maar er zijn idd teveel uitwendige (en ook inwendige) factoren die dit alles blokkeren, helaas.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 23:36

bedankt! zal ik zeker proberen. op schoudervoor willen ze nog weleens dwars reageren, omdat ze de oefening niet kennen. maar ik kan het zeker proberen! bedankt!
*berichtje 2000 Haha!*

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 12:35

ja, jij hebt idd blijkbaar geluk. de paarden hier zijn o zo stijf. wijken voor de kuit enzo kunnen ze niet. ze kunnen geen voltes rijden want ze kunnen hun lengtebuiging niet bewaren...
welke oefeningen rijd je dan zoal??

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 18:42

ik snap het best nicolina Haha! ik ken alle theorie wel! maar ik zocht iets net anders in de praktijk. dat is wat jij me geefT. heb ik ook al zo geprobeerd. maar dat vragen, daar reageren ze slecht op. niet zeg maar. keihard in hun mond.

en venissa, hallo, ik heb het hier over nageeflijk en actief maken!!
niet perse aan teugel. fijne reactie zeg. alsof ik niet weet dat je er niks mee bent een paard in de krul te trekken.
en waarom ik ze 'aan teugel' wil hebben? omdat ik nu al meer als 6 jaar rijdt, en me nog altijd niemand heeft geleerd hoe ik een paard moet activeren en impuls geven en laten bewaren.
want oja, in theorie ken ik het wel allemaal, dankzij tientallen paardenboeken, en dankzij bokt, en op een eigenaarspaard kan ik het ook daadwerkelijk! de theorie heb ik dus niet misverstaan, en met de rpaktijk zit het ook goed.
alleen heb ik geen eigen paard. dus zocht ik tips om hetzelfde (kan nat. nooit, maar in de richting) te bereiken met manegepaarden. maw ze een ommeslag te laten voelen.

sommige paarden 'kennen' me al en gaan al actiever lopen, maar het is nog niet dat. daarom zocht ik hier tips.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 18:44

nicolina schreef:
in draf is het makkelijker op een volte en in galop ook op dezelfde manier
sorry zag de reactie niet. klopt ja, dan gaan ze in draf ook goed nageven. maar galop... weet je, ze verwachten al gebonk. dus de eerste toeren lopen ze echt te sterrekijken, en ook al kom ik gewoon helemaal niet uit het zadel, toch blijft dat hoofdje daar. ik krijg het wel naar beneden, maar helemaal goed zit het niet.

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 36 bezoekers