Tong over het bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Tong over het bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 13:22

Ik heb het misschien hier al eens verteld, misschien ook niet... Ik heb momenteel een paard van een vriendin van mij "onder mijn hoede" aangezien zij een tijdje "down under" is (in australie dus). Ristique is erg lief hoor, maar wel een beetje scheef gereden. Haar hals zit een beetje vast, ze heeft veel moeite om op rechts stelling aan te nemen... Maar nu heeft ze weer iets nieuws bedacht: ze slaat haar tong over het bit! Na 1,5 week was ik dat flink zat en heb ik een poging gedaan er een tonglepel in te stoppen, maar hier ging ze nogal van over haar toeren. Dat terwijl de lepel volgens mij niet te groot/klein was. Ze doet het volgens mij om zich aan het werk te ontrekken. Wie heeft er een alternatief voor de tonglepel?


Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 14:25

Dus het is geen kwestie van meer drijven of andere (lees: strakkere of lossere) teugelvoering...?

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 14:32

BALEN! Vooral omdat het mijn paard niet is. Ze heeft het bij de eigenaar "gelukkig" ook wel een tijdje gedaan, maar vooral omdat de eigenaar er nu niet bij is: heb geen zin om verwijten te krijgen als ze terug is in Nederland. Een tonglepel heeft verder geen hardere inwerking op de mond toch?

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 14:55

Ik hoop dat de eigenaar tegen die tijd weer op nederlandse bodem is, en lekker zelf de problemen oplost. In ieder geval bedankt!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers