hoofd kantelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

hoofd kantelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 22:03

hallo mensen.
ik heb na 3 weken weer even heerlijk op mijn pony gereden. (ze stond bij de hengst) en nu is ze terug en even gedressuurd.. ze was lekker voor me been soms iets te met een paar vreugede bokjes.. (veel binnengestaan Ach gut ) maar ook merkte ik op dat ze haar hoofd kantelde naar links waardoor ze haar achterhand(op een lange zijde) iets niet overdreven veel naar buiten zwaait... wie heeft tips voor mij en heeft dit ook gehad?

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 01:38

Niet teveel aan je binnenhand zitten en proberen evenveel druk op beide teugels te krijgen. Goed van achter naar voor rijden. Op de binnenhoefslag laten lopen en veel voltes etc. rijden. Gewoon je pony op beide kanten lekker los maken en niet op de hoefslag blijven hangen....

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 07:23

okey dankjewel! Haha!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:58

zoals annegti al zegt. van achteren naar voren tegen het bit aan rijden. loopt ze nog veel gekanteld met haar hoofd. vraag dan juist is het tegen overgestelde. dus stelling naar rechts. mischien heeft ze wel ligt spierpijn of een andere pijn daar zitten. want ze deed het voordat ze weg was geweest nog niet. dus vraag niet te veel rustig aan corrigeren.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 21:52

ik heb vandaag lekker rustig in een weiland gereden. en dat ging heel lekker ze was netjes voorwaarts neerwaarts alleen vind ze het heeeel moeilijk in een middendraf met wat meer impuls naar beneden te blijven lopen dan kantelt ze haar hoofd nog wel een beter verder ging het heel netjes! bedankt voor jullie tips