De piaffe: graag jullie mening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:12

Ik kan nou ook niet echt zeggen dat ik het een briljante piaffe vindt. Scheve mond

Ik mis vooral tact en afdruk, en vind hem wel erg voorwaarts om er nog een 8 aan kwijt te kunnen. Doe je toch een beetje afbreuk aan het idee achter een piaffe imo


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:18

Nou weet ik weer waarom ik niet in het Duitse systeem rijd...
(quote Sjuim, maar ik deel deze mening volledig Knipoog )


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:45

Ik meen ooit eens te hebben gelezen dat bij de ideale piaffe het been zo hoog wordt opgetild dat de onderkant van de voet tot halverwege het pijpbeen wordt opgetild. In deze 3 is Bonfire de enige die daar in de buurt komt, al is hij wsch ook een van de weinigen ter wereld die dit kan.

Maar als je dan Ferro neemt bijvoorbeeld, die doet dat wel maar daar mis ik altijd iedere vorm van afdruk of hoe je dat wilt omschrijven. Die trekt gewoon zijn benen in, alsof ze het hem op een gloeiende plaat hebben geleerd zegmaar, ipv zichzelf van de grond af te drukken zoals je Bonfire ziet doen.

Het is natuurlijk wel zo dat je via verschillende redeneringen en aftrekpunten tot hetzelfde cijfer kunt komen voor 2 totaal verschillend uitgevoerde oefeningen. Maar zoals ik het commentaar hierboven lees wordt Bonfire als "laagste" aangeslagen terwijl die imo veruit het beste beeld geeft.

Kun je ergens een clipje van Rembrandt vinden?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers