jamaica pubert, op rechts verkeerde galop

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:48

suzie66 schreef:
of op een volte 5 meter zetten

Dat hoef je zelfs in het Z2 niet te doen,... Ja lekker sterk antwoord hoor .

Wat goed helpt (voor jonge paarden een fijne manier om aanspringen aan te leren) is op het "verkeerde" been gaan lichtrijden voordat je aanspringt. Dan hebben ze meer schoudervrijheid aan die kant en springen ze eerder in de juiste galop.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:59

Nou, ik vind het nog niet al te slim om een volte van 5 meter in galop te rijden, ook al ben je Z met je paard. Volte 10 en 8 meter en daar moet je het echt bij laten. Anders gaan we al over pirouettes praten hoor,...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:45

Zo Sonja, ga jij al met 4 jarigen voltes van 5 meter in galop rijden om ze een pirouette aan te leren? Dan ben ik benieuwd hoe lang jij je paarden goed op hun benen houdt . Bovendien werk je vanuit een volte 10 meter naar een pirouette door hem te sluiten en je paard meer op de achterhand te zetten, niet door een kleinere volte te maken,...

En ook een volte van 5 meter (in draf) voor een jong paard vind ik te gek voor woorden. Daar is 10 meter al meer dan klein genoeg voor.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:28

Excuus, daar heb ik overheen gelezen. Al reed ik met mijn vorige paard (die toen ook 8 was) ook geen voltes 5 meter, ook niet als voorbereiding op de pirouettes.

En beschadiging is dan meer op lange termijn (gewrichten).

Maar ik hou op met dit offtopic gedoe Lachen, gaat het al beter Stef met Jamaica???

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:43

Ik heb nooit gezegd dat je een paard kreupel draait als je een volte van 5 meter maakt. Wel ben ik van mening dat het niet goed is voor een paard en ook heb ik neergezet hoe ik over de voorbereiding van pirouettes denk. Ik hak ook nergens op in maar geef mijn mening en ervaring. Net zoals jij doet.

Bon, voor mij is het, zoals ik al zei, afgesloten en heb mijn excuses aangeboden dat ik ergens overheen gelezen had.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie