Ben ik de enige met dit probleem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sithara
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:49

ik vind het ook erg herkenbaar (ook het voornemen dat je dat nooit weer overkomt). vooral dat sterrekijken: dan doe je echt niets meer (behalve ontdekken hoeveel scheldwoorden je nog voor je paardje in voorraad hebt...). maar ik heb ook ontdekt dat (en dit hoeft niet voor iedereen te gelden, natuurlijk) het veel beter is te ontspannen dan te trekken. als je je paard goed voorwaarts laat gaan, komt ze (als het goed is) vanzelf weer bij je terug. zelfs dat aanspringen met een gekke sprong doet mijn paard meestal. bij mij helpt het om haar meer vrijheid van mijn handen te geven (dus als je been geeft, ook voldoende je handen toestaan), maar zorgen dat ze goed voorwaarts blijft!!
goed losrijden en daarbij veel onspannen aan de wat langere teugel heeft bij mij ook heel goed gewerkt: als ze aan de langere teugel loopt, kan ze beter ontspannen en dan pakt het wel weer op. moet wel kunnen met je paard (in galop bijvoorbeeld).
een truc die bij aanspringen bij mij ook goed heeft gewerkt (hoewel ik niet weet of dit rijtechnisch verantwoord is), is je handen, voordat je wilt aanspringen, heel laag te houden, zelfs richting de hoogte van je knieeen, zodat ze echt laag komt en ontspant en dan dus aanspringen. dat is misschien te laag, maar beter dan sterrekijken, vind ik.
ik hoop dat er iets bij is waar je wat aan hebt.
wat hierboven ook ergens stond en wat ik een erg goede tip vond, is nog iets doen wat wel goed gaat en dan ophouden. dan stap je er misschien niet met zo'n rotgevoel af. en een andere keer gaat het vast beter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amable, Sjors050 en 7 bezoekers