Te flitsend op het been of niet genoeg...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Te flitsend op het been of niet genoeg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 22:46

Ik loop nu een beetje tegen een probleem aan....
Kore heeft de neiging om soms nogal snel afgeleid te zijn. Andere dingen zijn dan natuurlijk belangrijker als luisteren naar het been, waardoor ze soms dus een por met de spoor krijgt. Dan is er er even bij, en soms begint het na een tijdje weer opnieuw. Ik ben dus begonnen met veel overgangen rijden en het flitsende op het been zijn. Maar het is telkens wat! Of het is net een diesel die traag opgang komt, of ze raakt zo opgefokt dat ze bij de minste aanraking met het been bijna omhoog komt in plaats van naar voren. Toch geef ik haar ruimte met mijn handen, maar ze drukt toch dan ook nog haar rug weg. Kore is uit haarzelf al een heethoofdje, dat best snel opgefokt raakt, en ik moet dus altijd proberen de juiste middenweg te vinden. Best moeilijk! Wie heeft wat oefeningen voor dit soort problemen?

Enkele die ik al heb gedaan:

* in draf bijna naar de stap en dan toch weer flink voorwaarts -> helpt goed
* Draf-galop-draf -> neeeee
* Stap-draf-stap -> hoe fok je een paard op? Ze gaat dan dribbelen... Verward
* stap-halt-stap -> ook goed

Ik heb het gevoel dat de overgangen in een gang zelf het beste werken en voor de minste spanning zorgen. Iemand nog tips?


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 06:42

Niemand tips?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 22:34

Dank je Jippie! Ja, dinsdag reed ik in de bak met de rijvereniging (waar ik ook lid van ga worden), en heb stiekem een beetje afgekeken op een combinatie met ongeveer hetzelfde probleem. Deed stiekem dezelfde oefeningen, en het werkte! Fijn!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 22:55

Ja dat was inderdaad Pamela met haar paard! Bloos betrapt!
Ik weet het, rustig blijven maar wel consequent, ik doe mn best!


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 12:33

hahahahahah denk je dat? mmmm we zullen eens zien! Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 10:45

Ik heb het gisteren nog een keer geoefend, en dat ging redelijk. op de ene zijde wel (richting stal natuurlijk Haha! ) flink voorwaarts te krijgen, en op de andere zijde minder omdat daar een enge hoek was natuurlijk. Ben toch even flink boos geworden Bloos en duidelijk gemaakt dat er ook in die hoek gewoon gelopen moet worden! Natuurlijk viel ze daar compleet door het binnenbeen heen met een omgekeerde stelling Boos! t is iedere keer wat! Zucht! Zal blij zijn als ik dalijk weer les heb hoor! Veel mensen zeggen toch dat het er netjes uitziet, maar ik ben zelf niet tevreden, gek he!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 11:17

Ja I know, maar tot hoever moet je gaan? Ik had de zweep, heb kleine sporen, en als ze niet naar been en/of spoor luisterd, wat dan? Ja een tik met de zweep, maar ik ga haar toch niet helemaal afslaan? Wanneer is het onzin en wanneer is het echt bangigheid? Het gaat er verder ook niet om dat ze niet voorwaarts is, ze loopt goed zat door uit haarzelf. Het is meer het negeren van binnenbeen (soms) en elders lopen koekeloeren. De beste oplossing blijft het rijden van oefeningen om haar bezig te houden en secuurder te lopen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers