jamaica pubert, op rechts verkeerde galop

Moderators: Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:55

Mijn pony had vroeger problemen met de linkergalop. Op een gegeven moment sprong hij altijd goed aan, maar toen we een tijdje terug anders gingen rijden, maar meer druk, ging het weer mis. Ook aan de longe sprong hij nu geregeld verkeerd aan. Opvallend is dat als ik hem met losse teugel voorwaarts rijd het meestal goed gaat. Ik denk dat het een spanningsprobleem was, en hij niet meer los door het lijf liep en misschiebn ook de hulpen wel niet meer goed door kwamen. Nu hij weer beter ontspannen loopt, gaat het met de galop ook weer de goede kant op. Ik moest hem eerst van mijn instructeur naar buiten drijven (dus goed voor het binnenbeen) en dan aanspringen. Dat wilde nog maar moeilijk en wat inderdaad heel goed hielp om hem er weer door heen te rijden was flink voorwaarts rijden op de grote volte (vooral niet te klein want dan valt een paard sneller naar binnen en dat moet juist niet), vooral drijven met het binnenbeen, blijven lichtrijden en dan sprong/viel hij vanzelf in de goede galop. (Overigens had ik de teugels hierbij heel los)

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
Antwoord op onderwerpPlaats een reactie