jamaica pubert, op rechts verkeerde galop

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:06

Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van in galop laten vallen. Liever niet, er zijn betere manieren.

Vanaf een volte is prima, maar let op dat de binnenschouder niet zakt. Oftewel, dat het paard wel "recht" is op je volte.
Verkeerd aanspringen gewoon negeren, direct terugnemen. Goed aanspringen belonen.

Laat even een ervaren ruiter meekijken of je je hulpen op het juiste moment geeft (voor rechtergalop als ze het linkerachterbeen onder de massa gaat zetten) en je zelf de binnenschouder niet teveel belast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:24

Natasja91"]
[quote="suzie66 schreef:
of op een volte 5 meter zetten

wéér zo'n rare opmerking! hallo hee! volte vijf meter, dan is je paard meteen kreupel!
[/quote]

Met een driejarige zou ik dat inderdaad niet doen, maar om nou meteen als algemene opmerking te brullen dat je paard dan meteen kreupel is..... Huilen Ik weet heel zeker dat ik een volte van 5 meter kan galopperen zonder daarmee mijn paard te 'beschadigen'. Dat deze wat verder in de africhting is dan de Haf waar dit topic over gaat lijkt me logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:53

Ja duuuuuuuuuhhhhh en HOE wil je daar naar toe werken als je nooit kleiner dan 8 meter gaat........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:02

Anoukie schreef:
Excuus, daar heb ik overheen gelezen. Al reed ik met mijn vorige paard (die toen ook 8 was) ook geen voltes 5 meter, ook niet als voorbereiding op de pirouettes.

En beschadiging is dan meer op lange termijn (gewrichten).

Toch nog even een offtopic toelichting: mijn paard is 11 en een aardig eindje op weg in de africhting, en bovendien nog nooit een dag kreupel geweest door rijtechnische problemen oid. Ik had ook vrij duidelijk beschreven dat ik die reactie alleen maar plaatste omdat ik het nogal dommig vind om te stellen dat je een paard zowiezo kreupel draait als je een volte van 5 meter maakt. (dacht ik tenminste....)
Als je d'r dan TOCH voor kiest om daar meteen op in te hakken, tja......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:46

Wederom, als je beter zou lezen, zou je hebben gezien dat dat een reactie was op Natasha91, niet op jou......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie