is het erg om....

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nathalieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:03

Moritz schreef:
ik weet hoe jullie over het gebruik van hulpteugels denken, maar ik rij 1 x per week een uurtje met een elastiek (ik zal het geen halsverlenger noemen, want dan komt dit topic meteen op de slowchat) en dan kan ik weer een aantal keren heerlijk relaxed rijden, net alsof het eurootje weer gevallen is bij mijn paard.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn paard en ik in geen enkele discipline uitkomen en gewoon recreatief rijden.

die gebruik ik ook soms om te longeren. om te longeren gebruik ik ofwel niets (gewoon longe en hoofdstel) ofwel gebruik ik ook een elastiek. het geeft het paard vrijheid en volgens mij (bij juist gebruik) ziet het er ontspannen uit. de natuurlijke beweging van het hoofd blijft behouden. vroeger reed ik ook op een probleempony om aan de teugel te rijden en ik reed af en toe met een elastiek en bouwde dit af. de elastiek hing wel altijd door. zo kon je je ook even op moeilijkere oefeningen toeleggen dan alleen gefixeerd zijn op het "aan de teugel lopen"

ik zou dan af en toe rijden met elastiek. want een paard dat gewoon met z'n hoofd in de lucht loopt moet geen lekker gevoel in z'n rug hebben :s.
bij juist gebruik van die elastiek wordt de rug van het paard toch wat ronder en kan je je bezighouden met je paard en de oefeningen ipv alleen maar te denken aan de hoofdhouding.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie