harde mond van stang?

Moderators: SayaJones, Apple, Agossie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:33

Nee, niet als er ook nog iemand anders op rijdt die er een heel ander soort bit in heeft hangen. Maar hoezo is een ongebroken trens niet fijn voor Kalipso?? Hij loopt er toch fijner op? Als het zo scherp zou zijn voor hem zou je niet fijn met dat bit gereden hebben want dan had hij niet fijn gelopen. (toch? Scheve mond ) en bovendien, als hij dan meteen nageeft hoef je verder niet meer aan zijn mond te 'pulken' om hem nageeflijk te krijgen en is het ook prettiger voor hem!

(Sorry Tessa, ff off-topic... Ik hoor trouwens wel altijd dat een stang iets scherper is Verward Maar ligt natuurlijk aan het soort... daarom mijn vraag:
Is deze scherp? Afbeelding (is correctiebit van K&K, mijne gooit tong over het bit)

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:30

Nouja ik weet niet waarom ze daar fijner op loopt; omdat ze geen verzet durft te tonen omdat ze dan pijn krijgt aan haar mond door dat bit (maar dan zou je op de duur wel gaan merken dat ze niet meer fijn loopt), of omdat ze vanzelf al afgebogen loopt (omdat ze weet dat tegen de hand komen niet prettig is voor haar ivm dat bit) en dat je daar dan verder niet meer naar om hoeft te kijken en meer met je benen gaat rijden en leuk kan gaan rijden.
En ja, zolang er nog iemand anders op rijdt met die stang en je weet niet in hoeverre ze daar mee werkt, kan je hem toch niet vormen naar je eigen weten zeg maar.. het is natuurlijk waar dat een paard ook op een gewone trens goed moet kunnen lopen, maar als hij dat nou niet doet is dat niet volledig jouw schuld en kan je het ook niet goed krijgen omdat er nog iemand anders op rijdt, en je weet niet precies hoe.
Tja volg je gevoel, ik heb je niet zijn rijden (met beide bitten) dus kan toch geen goed beeld vormen
Maare wat is het dan voor stang waar je het over hebt, zo een?
Afbeelding
Die lijkt me namelijk niet erg prettig in de mond liggen Scheve mond
Misschien kan je een rubberen stang erin hangen die lijkt me wat zachter en vormt wat mee met de paardenmond, lijkt me een stuk vriendeiljker dan die stalen buis van hierboven. Of een dubbelgebroken van K&K, daar gaan de meeste paarden héél fijn (nageeflijk) op lopen, en die is in ieder geval wel hartstikke vriendelijk voor je paard. Maar die is wel duur Scheve mond
Nja succes ermee Lachen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:32

Lielle schreef:
*gaap*
Lenn, wat lijkt je niet prettig aan die ONGEBROKEN trens (GEEN stang)? Dit bit is veel zachter op het verhemelte dan bv een gebroken trens (bij een ophouding draait de punt omhoog!), en veel paarden vinden dat juist fijner. Een rubber TRENS is helemaal niet zachter, rubber is stroef en kan heel heet worden. Het vormt ook zeker niet mee. Voor alle duidelijkheid, ik heb een paard dat altijd met een ongebroken trens gereden wordt en de ander altijd op een dubbelgebroken aurigan bit. Toen ik van de week door omstandigheden Pablo (heeft een laaghangend verhemelte) ook eens met dat dubbelgebroken bitje reed, was hij er niet blij mee. Dus een beetj kort door je bocht, zeker als je er geen ervaring mee hebt.

Ja, óf je reageert ff vriendelijk... sjongejonge
ik had het ook niet over een rubbere trens Scheve mond
En wat weet jij nou weer over mijn ervaringen met een dubbelgebroken bit...
nouja laatmaar ik doe ook eens mn best Boos!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:52

hmm oke, sorry ook dan.
Ik had alles wat erboven stond wel gelezen, maar had het dus niet goed begrepen, dacht aanvankelijk dat dat stang heette Scheve mond

Ik zei dit
Citaat:
ik had het ook niet over een rubbere trens
omdat ik het over een ongebroken rubbere trens had en niet
Citaat:
Een rubber TRENS is helemaal niet zachter

maar nou zit ik te denken, en er zullen toch wel geen gebroken rubbere trensen bestaan (of wel Verward nouja), dus ongebroken is dan inderdaad overbodig om erbij te vermelden

Citaat:
Het is duidelijk dat je geen ervaring hebt met dat bit,

eeuhm nou eigenlijk wel, toen ik men paard kocht kreeg ik dat bit erbij, dat had hij altijd in omdat hij zó gevoelig in de mond gevonden werd, daarom dat ik dacht dat dat een heel zacht bit is/ rubber zacht is...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:22

Hmm waarvoor dient dat rubber dan Blond
bij divoza staat er bij bijna elk soort rubber bit: voor paarden die gevoelig in de mond zijn, en dan weer: voor paarden die moeilijk in de mond zijn

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:43

Hoezo naar de maan geholpen? Dat de mond open ligt of dat hij niet meer fatsoenlijk te rijden is? Zonder bit kan trouwens wel, zijn toch ook hoofdstellen voor!
Kvind divoza op dit punt dan wel héél tegenstrijdig met jullie ervaringen Lips are sealed Kan het niet zijn dat het voor het ene paard wel fijner is?? Anders zouden die bitten toch allang uit de markt zijn?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:22

runningkawa schreef:
tegenstrijdig, net als dat ze niet weten waar het pijltje hoort bij de K&K?

van zulk personeel neem jij wat aan, nee ik niet meer dus.
Trouwens de kleine paardensport winkel in mijn dorp zeht hetzelfde als Lielle en ik.
En die had het uit een boekje over bitten Lachen

Ja ik was vroeger ook 1 die dacht dat een ongebroken trens streng was.
Maar uit ervaring weet ik nu beter.
Hij heeft trouwens moeten l*llen als Brugman voor ik een "stangetje" in de geveolige paardenmond uit wilde proberen.

Nee ik neem daar niks van aan, ik constateer alleen maar.
Maar er stond dus in dat boekje over bitten dat rubber stroef en banketstaaf voor de paardenmond is??
en ja ik vond zo'n stangetje (-->ongebroken trens Haha! ) ook scherp overkomen, echt dat ik dacht van Bloos! maar toen ik toch maar eens een stangetje op proef heb uitgeprobeerd, liep hij er alleen maar fijner op, niet angstig voor het bit ofzo, nam ie goed aan... maare die is met tongboog (geen kantelende hoor)

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:37

jajaj ik gelóóf het wel, maar ik vraag me gewoon af wat zo'n boekje erover zegt, die is toch ook gemaakt om mensen over te halen?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:59

beter eigenwijs dan alles aannemend toch?.. nouja ligt eraan van wie natuurlijk, maare Tessa hoe gaat ie?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie