Paard wil niet meer lopen op buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:15

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Die van mij wil ook het erf niet af. Wanneer ze niet verder wil stopt ze heel abrupt en draait zich om of loopt achteruit.

Meestal kun je dit voelen aankomen en moet je het voor zijn door haar een tik met de zweep te geven. Lukt dat niet dan laat ik mijn paard wel achterwaart gaan maar dan wel in de richting die ik wil! Soms lopen we enkele meters achterwaarts en kan ik haar vervolgens weer omdraaien om verder te lopen.

Het is natuurlijk niet de beste manier maar afsteigen kun je beter helemaal niet meer doen.



Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:27

Ja precies, dan maar even 1x 5 minuten voor gek staan dan een ongeluk krijgen.

Goh sharir onze paarden konden het wel met elkaar overlegt hebben. Irritant is dat he, als ze zich ineens omdraaien?

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:21

Het is mij dit weekend eindelijk gelukt! Hoe?

Nou het paard was heel erg aan het etteren in de bak en vertikte het om de schouderbinnenwaarts en de travers fatsoenlijk te lopen. Dus ik was een beetje pissig en dacht van kom laat ik het eens op de weg proberen zonder al die bochten. En ik ben in een stevige draf de weg op gegaan en het paard liep ineens door. even schouderbinnenwaarts langs de enge dingen en hup voor ik het wist was ik het dorp door.

En zondag ben ik met een vriendin met de trailer op pad gegaan naar een van de bossen hier in de buurt. Paard liep geweldig! Niks geen wedstrijdjes meer maar gewoon braaf lopen.

Dus boos worden helpt heel goed en vooral wanneer je zo boos bent dat je zelf niet aan de enge dingen denkt. Ik denk dat die van mij daarom overal bij langs liep. IK was te veel bezig met het paard om op de omgeving te kunnen letten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eeeeeeeeef en 49 bezoekers