Ben ik de enige met dit probleem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 19:49

Klinkt allemaal heel bekend hoor Suus! Mijn vorige instructrice zei altijd dat Milena feilloos mijn "knopje" wist te vinden om me kwaad te krijgen. En als bij mij dat beruchte knopje "om" is, dan word ik me toch een partijtje woest...... GRRRRRR!
Dus dat moet ik echt koste wat kost zien te vermijden; heel diep adem halen, en vooral goed blijven uitademen, en eerst effe een stappie terug naar een makkelijkere oefening, om weer even positief te worden.

Ik ben trouwens absoluut NIET tegen het gebruik van een slofteugel, mits vakkundig gehanteerd (maar dat laatste zie ik helaas zo verduveld weinig).

Misschien is het voor jou een idee om te longeren met een bandage achter z'n kont, zodat hij zich meer bewust wordt van z'n eigen achterhand en deze dus makkelijker onder de massa plaatst. Je maakt een bandage aan de zijkanten van je longeersingel of zadel vast, achter z'n kont langs (onder de staart). Dan krijg je het Tellington-Jones effect: het paard wordt zich bewust van dat deel van zijn lichaam dat steeds aangeraakt wordt (doordat z'n billen bewegen bij het lopen) en ziet dat als stimulans om dat lichaamsdeel ook bij z'n werk te betrekken.

Of wat natuurlijk nog mooier is, is het longeren met Pessoatuig, maar dan moet je je spaarvarkentje vermoorden.....

Succes, Sonja.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:30

Hahaha, nee hoor, ik heb geen Pessoatuig *LOL*
enne....zo moordlustig ben ik niet hoor; zeeeer vredelievend persoontje! Hihi!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 15 bezoekers