wedstrijdprobleem, paard niet voor het been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arrabelle
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: 's Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:02

Ik heb mijn paard ook een keer gecorrigeerd in de proef. Ik rij met haar in Z, dus ze weet heus wel wat ze moet doen en wat ze niet mag doen. Maar goed, ze ging in het begin van mijn proef steil omhoog, omdat er 30m verder een rood tasje op de grond lag!!!!!!! Dus ik heb haar toen een flinke rotschop gegeven, en sindsdien luistert ze tenminste in mijn proeven. Ze weet namelijk dondersgoed dat ik tijdens mijn proef geen zweep meer heb, maar tegenwoordig rij ik thuis en tijdens het losrijden zonder zweep.
Maar even over de jury, die heeft mij niet afgestraft op die schop. Er stond zelfs op mijn protocol dat ik het goed had opgelost. Maar ja niet elke jury denkt daar zo over!

Groetjes jolanda

Arrabelle, Karola, Amber, Samantha, Caletta, Dollar Girl en Vigaro!!!!!!!!!!!!!



Arrabelle
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: 's Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:23

runningkawa schreef:
Ach, hier heb je van die pennymutsen die alles meteen zielig vinden
en van die mutsen zullen er vast ook wel eens jury worden.

Maar als ik de proef daarop dan toch merk dat het paard heel goed heeft gesnapt waar het voor was, dan kan me het commentaar van de pennyjury niks meer schelen.


van die jury's hebben we er hier al genoeg!!!! Zulke mensen moeten zelf dan maar eens op je paard/pony gaan zitten, i.p.v. alleen maar zeggen hoe je het zou moeten doen!!!!!! De helft van de jury's weten amper hoe een paard eruit ziet en kunnen zelf geen steek rijden!!!!!!

Arrabelle, Karola, Amber, Samantha, Caletta, Dollar Girl en Vigaro!!!!!!!!!!!!!

Arrabelle
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: 's Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:16

Ik spring toevallig ook. Waarschijnlijk ben je zelf ook zo'n persoon: de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Kijk ik ben het ermee eens dat je je paard/pony eerlijk moet behandelen, maar ze moeten ook een keer weten dat genoeg genoeg is. En een beetje jury zal dat dan ook niet afstraffen.

Arrabelle, Karola, Amber, Samantha, Caletta, Dollar Girl en Vigaro!!!!!!!!!!!!!

Arrabelle
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: 's Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:06

ik draai al een aardig poosje mee in de dressuursport, eerst met mijn pony's en nu met mijn paard, en je weet op den duur wel welke de echte juryleden zijn en welke wel jury zijn maar waar je van mag denken: ik ben blij dat hij/zij het zegt en niet iemand die er verstand van heeft, want dan moet je het geloven.
Ik help ook vaak bij wedstrijden, meestal als schrijfster bij de jury's, en wat je dan te horen krijgt, je krijgt dan ineens een nog negatiever beeld bij sommige juryleden. Zo van: oh, heb je die weer met die lelijke knol. Denk ze nog punten mee te rijden ook, echt niet! Dit was op een wedstrijd in Zeeland, en dat meisje reed echt een supernette proef, oke haar paard is niet echt mooi, maar hij deed het allemaal wel perfect. De punten van haar: 132 punten. Ik vond het gewoon schandalig, waar let de jury nou op: hoe mooi je paard is of de technische kant van je proef!!!

Arrabelle, Karola, Amber, Samantha, Caletta, Dollar Girl en Vigaro!!!!!!!!!!!!!

Arrabelle
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: 's Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:05

De prov.Zeeland. Bij ons (en waarschijnlijk op meer plaatsen)wordt er gejureerd met vriendjespolitiek en word je op naam gejureerd. En wat je hier ook vaak hoort als bv Z-dress was met je pony en je gaat over op een groen paard: jij moet het kunnen, want jij bent Z!! Dat vind ik dus helemaal nergens op slaan.
Als je wedstrijden rijdt, op den duur kennen jury's je heus wel en ze weten heus wel hoe je paard ongeveer is, dus dan moeten ze op een gegeven moment ook kunnen inschatten of het terecht is dat je hem een keer goed aanpakt en afstraft, toch????

Arrabelle, Karola, Amber, Samantha, Caletta, Dollar Girl en Vigaro!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers