Die stomme tenen en voeten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 11:45

Shiloh schreef:
maar goed, weer ff on line...


*LOL* ontopic Haha!

ja, hoor, ook ik heb dat probleem. als ik ze probeer dichter tegen het paard aan te leggen en mijn voeten te draaien gaat alles wiebelen en zit ik veels te vast geklemd. ik ben wel zo m'n B-brevet doorgekomen, omdat de rest heel goed was. maar die voeten he! ik denk dat het van mij aan het zadel ligt, deels. want met die manegezadels kán je ze niet normaal houden! die zijn haast niks aangepast ad paarden. lastig hoor Huilen

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:34

goh, ik ging ijslands rijden, en de eerste keer dat ik op dat zadel zat, kon ik met m'n tippen net aan de beugels. maar ze bleven op gelijke lengte. tegen het eind van de week kon ik eraan, mijn benen bewogen niet meer, mijn voeten zaten juist. en dat in een week!
nee gewoon, en dat met een ribzitzadel, dat naar de normen erg dressuurgericht is.
dus het ligt aan het zadel Boos! Haha!

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:26

ik moest IN het paard zitten, helpt ook heel erg. bij ijslanders toch. als ik maar IETS gespannen was, ik mocht dan nog ontspannen zitten, ging hij wat omhoog lopen. als ik mijn ogen sloot, en me ahw in het paard liet zakken ("zak in z'n buik, kijk door zijn ogen!") voelde ik hem bewegen, en voelde ik de knik komen in zijn nek. meteen zat ik veel rustiger en juister ook. dat ik scheef bleef zitten ligt aan m'n lijf Lachen

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:11

ik heb gisteren iets vreemds gemerkt, eigenlijk. kan je in een paar maand zo vooruitgaan dat je je been opeens wel juist houdt? Clown
ik reed op fanny, en die is toch zó dun, maar wel sterk. misschien ligt het eraan dat ze dun is, mijn benen lagen juist, tenen naar binnen en hakken omlaag. ook in draf, al ging het wat moeilijker af, maar het is voor het eerst dat ik erop let. het was op buitenrit dus wel lekker ontspannen. een paard dat bloednerveus is maar die ik volledig vertrouw. mijn voorlopige conclusie: t ligt aant paard Haha!

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:12

ingeo, we wisselen! deal? Haha! Knipoog

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:35

zitten we allebei de een met z'n tenen naar rechts de ander naar links Haha! okeee Knipoog

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:40

cowgirl, mijn voeten staan naar buiten door een knik in mijn knieen (ja niet alleen me rug is krom Haha! ). daardoor vind ik het ontzettend moeilijk mijn tenen naar binnen te draaien. als ik dat forceer, en ze zijn voor mijn gevoel naar binnen, steken ze nog af!! wat kan ik daaraan doen?

komt het ook daardoor dat ik mijn been niet genoeg naar achter leg, of is dat nóg een fout? ik moet wel zeggen dat ik in die zes jaar dat ik rijd nooit gezegd ben dat ik afschuwelijk reed tot ik het op video zag en hoorde van een paar mensen. het zit er hoe erg het ook klinkt ingebakken. ik ben bang dat dat niet meer goedkomt...! Verdrietig

ik rijd alles, maar m'n houding is bagger (zoals jullie dat zeggen Haha! ) en daardoor rijd ik gewoon niet correct, waardoor ik niet of nauwelijks kan rijden op eigenaarspaarden.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:02

cdbke1998, had ik ook al van gehoord en vond het idd ook gevaarlijk... maar het zou wel helpen ja.
ja, met manegepaarden heb ik alleszins minder mogelijkheden om uit te proberen. ik heb een paardje waar het goed meevalt, zij is redelijk mager, misschien ligt het daaraan. maar ik ben ook enorm vertrouwd met dat paard, ik hoef nooit echt hulpen te geven, ze weet wat ik bedoel enzo. ik hoef m'n benen niet te gebruiken, misschien is het ook dat. ik geef nl vaak benen met mijn hielen omdat de manegepaarden niet reageren op de kuit! het is dus eigenlijk een beetje een neerwaartse spiraal...
ik hinder mijn paard niet, maar eigenaarspaarden reageren niet juist op de hulpen omdat ik ze niet juist kan geven (wat bij manegepaarden niet geeft, die doen het toch...). heb ik ondervonden toen ik bij een springruiter ging rijden. ik zat echt volledig slecht, voorover (van de spanning ook), ik kon niks meer. mijn moeder zei dat ik op manege toch veel beter rijd.. ik zei ik rij hetzelfde, maar ten eerste ligt de pony me niet en ten tweede luistert hij naar de hulpen en daar kan ik niet mee om Haha!
ik ga dus op het advies van die ruiter wrs veranderen van manege, hopen dat ze daar meer op houding letten, want aan de theorie en het gewoon rijden, is niks mis... (nouja tuurlijk wel iets maar niet zo erg als m'n houding Lachen )

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers