Spaanse Pas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 12:09

Ik ben van plan om mijn 5 jarige Andalusische merrie de Spaanse Pas te leren heeft iemand een idee hoe ik dat moet doen????? Ze is nu al ruim een jaar on der het zadel! Ik probeer het nu steeds aan de hand maar ze begrijpt het niet, als ze stapt dan tik ik zachtjes tegen haar voorbeen op het moment dat haar been naar voren gaat! Ze blijft dan op dezelfde manier doorlopen, als ik haar laat halthouden kan ik haar been rustig naar voren trekken dus pijnlijk is het niet, ze geeft geen enkele reactie daarop! heeft iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken, een tijdje geleden stond in het Bit een artikel erover, maar er stond niet hoe je het moet aanleren!

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 12:56

je moet zorgen dat je paard eerst een voetje geeft als je er met je zweep tegenaantikt. als hij/zij dat goed onder de knie heeft, kan je langzaam verdergaan. maar pas als dat echt goed gaat.

nu kun je een keer proberen om een stukje te stappen aan de hand, een ophouding te maken, en dan zachtjes zijn/haar been aan te tikken net als je al geleerd hebt. je moet uitkienen dat je die ophouding maakt als hij/zij het dichtsbijzijnde been moet gaan optillen, en dan aan zacht tikje geven. elke reactie waarbij het been ook maar een heel klein beetje meer word opgetild is al goed. veel succes! ik heb het zo duidelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 15:48

In het Bit stond een tijdje geleden daar iets over.
Er stond oa bij dat voordat je echt met de Spaanse pas begint, je eerst de Polka pas moest doen.
Ik geloof dat je dan als hij op jouw commando een voetje geeft, daarna iets van 2 of 3 passen voorwaarts moet laten gaan, om er zo voor te zorgen dat hij ook met zijn achterbenen doorstapt.

Groetjes van Patricia
(ben het nu ook een beetje aan het doen bij een verzorgpony van een meisje uit mijn les Lachen )

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 18:44

maar dan moet ik waarschijnlijk eerst met mijn hand het been optillen en dan voetje zeggen en dan met de zweep er tegen tikken en dan ook voetje zeggen???? op nit????? Verward

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 22:51

Op 22 september in Ermelo, is er een clinic over.

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 10:25

Ja ik weet het! maar ik kan er neit naar toe! helaas Verdrietig

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:54

Lees "Nathalie Penquit's Paardenschool" staat het helemaal in. Ook leuke andere trucjes, wel een kwestie van heel goed 'timen' Haha! . Ik zou ook alvast een voorraad snoepjes inslaan, want die zijn zooo op Tong uitsteken .