te ver naar achteren zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 21:42

Doordat mijn zadel een best wel hoge voorboom heeft ga ik te veel naar achteren zitten en steek ik mijn benen naar voren. wat kan ik hier aan doen??
Ik rijd al met zo lang mogelijke beugels want dat schijnt te helpen maar ik zit nog steeds wel naar achteren. Een ander zadel kan ook niet echt want mijnpony heeft gewoon zo'n hoge schoft.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:45

misschien zitlessen nemen of een tijdje zonder zadel gaan rijden? Tja, het is het eerste wat in mij opkomt Verward

Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:50

Ik denk dat het niet aan je zadel ligt en dat je juist niet je beugels langer moet maken, want dan ga je nog meer naar achteren zitten.
Maak je beugels dus één of twee gaatjes korter en waarschijnlijk ook de Teugels iets korter en handen vlak voor het zadel!
Trouwens, ook al heeft je zadel een hoge boom, dan nog mag hij jou niet dwingen tot deze houding.
Dan zit je niet in het diepste punt van het zadel, maar meer naar achter richting lepel.
Dus misschien is het zadel toch niet passend genoeg!!
Er zijn genoeg zadels te krijgen voor jou paardje, zeker weten.

Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:10

Lees ik net bij een andere topic, dat je paardje erg voorwaarts is!
Dit is natuurlijk ook de reden dat jij je benen af gaat steken, waardoor je in stoeltjeszit komt te zitten.
Juist als je paardje zo fel aan het been is (en er zijn geen specifieke oorzaken voor!) moet je proberen je benen rustig tegen je paardje aan te leggen, zonder te veel druk.
Begin in stap en steeds als je gaat draven en jezelf betrapt dat je je benen weer af gaat steken, voorzichtig er tegenaan leggen en eventueel in stap om weer wat rust en ontspanning te krijgen!
Ik wens je veel succes.

I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 23:31

Ik zal het eens proberen, ik heb trouwens ook al een hele tijd zonder zadel moetten rijden omdat mijn pony een veulen kreeg, het zadel paste toen niet goed meer, maar sinds toen is mijn zit al wat beter geworden, de lange beugels heb ik omdat mij eerst altijd werd verteld dat ik ze veel te kort had, das trouwens al een tijd geleden dus ik weet niet of die zit nou van de beugels komt, want op andere paarden zit ik veel beter, maar ik probeer graag alles uit wat kan helpen en wat me logisch lijkt.
Maar ik zat eerst altijd wel goed, maar ik denk toch dat het aan het zadel ligt, want sinds die tijd zit ik ook zo beroerd, natuurlijk komt het ook van het benen afsteken, dat is wel zeker, wnat mijn instruktrice zegt vaak dat ik mijn benen moet aansluiten. (als ze al wat zegt! maar ja daarom wil ik ook prive les van een ander straks)

Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:14

Als je niet tevreden over je instr. , overleg dat dan eerst met haar, misschien klikt het gewoon niet!
Het is belangrijk dat je van iemand les krijgt, die jou tot het oneindige uitlegt waarom!!!!
Er is niets frusterender als op je paard zitten en niet weten wat je nu eigenlijk moet doen.

Een zadel kan heel veel bepalen qua zit, maar het paardje heeft daar nog meer invloed op.
Dus ik zou zeggen, zorg voor een goede instructie!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:30

Ligt het diepste punt van dat zadel dan wel in het midden van het zadel als het op de rug van je paard ligt?
Want als ik het zo lees, zit de fout in jouw houding weldegelijk in je zadel. Want ook al heeft je pony een hoog schoft, er is altijd een zadel wat er wel goed op ligt, zo extreem kan je pony niet zijn.

Je kan de achterkant van je zadel wat ophogen met zo'n scheeflopend matras.. maar dat is een lapmiddel. Kijk eens heel kritisch naar je zadel, zeker weten dat het daar niet aan ligt?