rubber bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:22

Rijdt al jaren met veel plezier met een happy mouth bitje. Onlangs de Welsh-Cob ermee gereden, ging ook zeer goed. Ik ben er een groot voorstander van. Verhalen over stuk gaan zijn mij totaal onbekend en dat terwijl het bitje redelijk wijd verbreid is binnen de NVVR.
Als je dan geen kunststof wil gebruiken, neem dan een ongebroken trens. Wel een heel licht gebogen en niet zo een met allerhande futuristisch kronkelwerk eraan maar gewoon recht-toe-recht-aan. Dat is het zachtste bit wat je erin kunt hangen. Dit natuurlijk wel relatief, het bit is zo scherp als de hand van de ruiter. Het mooiste is als je er helemaal geen bit in hoeft te hangen, kun je er ook geen schade mee aanrichten.



ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:59

Goh, je hoort mij niet zeggen dat het onmogelijk is, maar het is de eerste keer dat ik het hoor.
Dubbel gebroken watertrensje is ook niks mis mee, mijn paard loopt er ook prima op, maar ik vindt toch dat ze op dat happy mouthbitje nog beter loopt. In de bak tenminste, buiten moet ik er toch wel iets scherpers inhangen, anders kachelt ze dwars door alles heen, bij voorkeur plank-gas. Met een klein stangetje heb ik nergens last van, hoef er zelfs bijna nooit aan te komen, lijkt dus vooral psichologisch, weet alleen niet of dit voor het paard of de ruiter geldt, hoe dan ook het werkt.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers