Hoe train je naar een NK toe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:29

Bij Coby werd je wat dat betreft wel naar de wedstrijd toe "gedrild". Al een week of 2 van tevoren werd er rekening gehouden met deze wedstrijd. In de eerste week werd er met name aan de zit/houding en basisoefeningen zoals overgangen en verruimingen gewerkt. De tweede week wat meer proefgericht. Dus eerst het draf dan de stap en galop gedeelte rijden en hieruit de moeilijkheden tig keer herhalen tot ze goed gingen. Daarna de hele proef en ook hier doorgaan tot alles tot in de puntjes goed ging. In Nijmegen kwamen we dan op donderdag aan, dus een dag van tevoren, zodat je je paard aan de ring kon laten wennen. Afhankelijk van hoe het dan ging, werd hij later op de dag gereden. Ook hier werd dan weer bekeken hoe hij was en werd er gepland hoe de dag erna te rijden (afhankelijk van de starttijd). En was er besloten dat er van tevoren tóch nog een keer gereden moest worden, mocht je gaan informeren vanaf hoe laat de ring al vrij was, want het kon zo zijn dat je er al om 7 uur op moest zitten.
Met het losrijden was hierdoor het meeste werk al gedaan en hoefde ik (in mijn geval dus) me alleen te concentreren op de gangen en de afwerking. Daarna: Knallen!!!
Het resultaat is in mijn profiel te zien Knipoog

NB: uiteraard is het afhankelijk per paard, maar als je deelneemt aan zo'n wedstrijd, mag ik aannemen dat je paard een aardige conditie heeft en het dus makkelijk aan zou kunnen om 2 x te lopen op een dag.



Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:52

....maar zéér leerzaam! Haha!

En dit probeer ik dan ook door te geven aan anderen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:18

Merel, het gaat in principe niet over het uithoudingsvermogen van je paard, maar meer de training op de techniek, houding en afwerking.

Om alles zo weinig mogelijk aan het toeval over te laten, is er daarom voor gekozen om zo'n voorbereiding te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers