Concentratie probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 21:58

ik heb nu 1 x op floortje gereden. Het is niet veel ik weet het, maar ik merkte al gelijk dat ze zich niet concentreerd! Als ik mijn zweepje overpak dan zwenkt ze gelijk weg! Krijgt ze iets in de gaten dan ben ik vergeten! Ze is ook nog maar 4 jaar...maar is er een manier om dat een beetje te verhelpen. Ik moet namelijk morgen (woensdag) haar rijden!!
Heeft iemand tips voor me? Of komt het omdat ze nog maar zo jong is? Ik wil het graag snel weten!!
alvast heel erg bedankt!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 22:02

Ik denk dat je haar juist bezig moet houden. Veel oefeningen afwisselen, geen 3 x hetzelfde doen. Dan moet ze wel opletten. Als ze echt concentratieprobs heeft, zou ik eerst bijvoorbeeld een kwartiertje intensief rijden, en dan langzaam opbouwen en kijken wat ze aankan. Maar wel bezighouden, dan heeft ze ook geen tijd om te te vergeten!

groetjes

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 22:10

okeej thnx, ik zal het morgen proberen!!! ik doe opzich heel veel dingen met rijden!!! Ik maak veel figuren en verander veel van hand en dat soort dingen!! Het is niet dat ik alleen maar rondjes blijf rijden!! Ik rij nooit meer dan 3 rondjes achter elkaa, hoogstens 2!! altijd figuren er tussendoor!!
maarjah..ze is ook nog maar 4.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 22:13

enne, misschien kun je ook wat meerik weet niet hoe je het nu doet) afwisselen? Misschien wat meer longeren, wandelen, ff losgooien, buitenritje, keertje een sprongetje....dat houdt een paard ook fris, en blijft hij er ook plezier in houden Haha!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 22:19

longeren kan ze nog niet goed (nog maar 1 x gedaan) ze word vaak losgegooid na het rijden bijv.. en wandelen mog ik nog niet want eerst naar de smid die donderdag trouwens komt!! Springen kan ze ook nog niet!
ze is nog maar net ingereden.....ze heeft in 2 weken alles moeten leren wat ze nu kan en ze is er bijna 2 weken nu!!
Ze gaan de lessen ermee in en het gaat al stukken beter!!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 22:22

owwwwwww, haha ik dacht dat ze gewoon op haar derde in was gereden Haha! Foutje! Maar ik denk dat het advies van mij hetzelfde blijft, maar doe het dan een beetje rustig aan, veel oefeningetjes in stap enzo }>