hoofd omlaag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 14:27

Groot probleeem, groot probleem. Party!! Als ik met mijn pony in de piste rijd, gebruikt ze haar achterhand nauwelijks en steekt ze steeds haar hoofd vooruit naar beneden. Soms loopt ze dan zelfs vrij actief hoor. Maar meestal begint ze dan na een paar rondjes te strompelen. Ik heb al geprobeerd mijn benen er goed aan te houden, of een ophouding te maken, maar het heeft niet echt veel effect. Ze heeft ook wel redelijk veel last met haar bit (lees: na 100m krijg ik haar pas gestopt). Kan het hier misschien iets mee te maken hebben? Verward Ik rijd met een gewoon trensbit (enkel gebroken).

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 14:34

Heb je (privé)les van een goede instructeur? Ik denk nl. dat dat de enige oplossing is voor je probleem.
Die kan zien of jouw bit goed is en jou tips geven hoe je je pony moet rijden. Wij kunnen je vanachter de pc niet zien rijden en bij dit soort problemen is dat heel lastig.
Succes in elk geval!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 15:31

Wel dit is een beetje een probleem, want hier in de buurt zijn niet echt veel goede instructeurs...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 16:46

Laat 'r gebit 'es bekijken, door de dierenarts (=goedkoper) of tandarts. Misschien heeft je paardje wel haken of wolfskiesjes, dan ontdrukken ze hun rug en LIJKEN hard in de mond. Mijn (ex)bijrijdpaard had dit ook, kon niks, tandarts erbij, en ja hoor, 2 scherpe haken, en een wolfskiesje, loopt nu M. Ik bedoel maar.. Kijk dus eerst of je pony lichamelijk niks mankeerd, voor je met andere bitten en hulpteugels ofzo aan de slag gaat..

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 17:56

De veearts is deze week nog geweest en der was geen probleem met haar tanden. Verward

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:28

Niet met bitten gaan knoeien hoor! Het enige dat werkt is een goede instructeur. Niet alleen zijn hoofdje moet op de juiste plaats, ook moet zijn rug juist en zo voort. Het is niet eenvoudig om dat op je eentje juist te doen. Vraag eens rond naar een instructeur. Er is ergens een Johan, maar hoe heet die verder nu ook al weer. Swoens ofzo iets? Verward