ik weet niet meer wat ik moet doen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:23

fjordenhore schreef:
ik heb echt een lieve fjord.
maar ik heb altijd wel iets met hem....
hij luistert wel als je niet veel van hem vraagt want als hij iets niet wilt doen doet ie et ook niet.
ik reed eerst met een dubbel gebroken bit. dat ging niet hij liep er als het ware gewoon doorheen.... toen met een martingaal hielp ook niet.
toen een gebroken bit met martingaal nou dat hiepl nog steeds niet.
ik wist toen echt niet meer wat ik moest doen ik bleef het proberen eerst echt wekenlang alleen in stap maar hij wilde niet rechts als ik dat wilde. of zoiets het is een voorbeeld.
toen mocht ik van de eigenaar van de manege een liverpool stang lenen met kinketting dat hielp een beetje en toen liep hij er ook doorheen.
toen wist ik het echt niet meer Huilen Huilen Huilen Verward
toen zei een vrouw op de manege probeer eens een bokkenbitje.
ik heb nu zo'n bit gekocht en het gaat al beter........ *LOL*
maar als ik nou naar rechts wil ofzo en hij wil daar niet heen dan pakt ie het bit vast en gaat ie de andere kant op ik weet nu echt niet meer wat ik bedoel. er hebben al meer mensen op hem gereden echt mensen met ervaring maar niemand weet wat ie moet doen wie kan mij helpen??? Ach gut Ach gut Ach gut [/code]


Stop met al dat ijzerwerk en hulpstukken. Neem een gewoon, normaal bitje. En ondanks de geweldig goede instructie toch maar eens nadenken over andere lessen....
Met aanraders als met oogkleppen op gaan rijden en al die scherpe bitten, nee dat klinkt niet best en zal alleen maar averechts gaan werken.

Zorg dat je heel consequent gaat rijden en ook met jouw paard omgaat. Kijk naar wat jij doet en hoe jouw paard reageert, daar kom je stukken verder mee en kun je beter advies krijgen. (soort helicopter-view)
Want wat wil er nu allemaal precies niet met het rijden?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sinnekinne en 12 bezoekers