maaien wijken, niet zon goeie combi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haya
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: ergens en nergen

maaien wijken, niet zon goeie combi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 12:44

Toen mijn paard een jaarling was zijn haar hoeven verwaarsloosd met gevolg dat ze nu maait, hoe geconcentreerde ik rij hoe minder maar ze doet het wel.
Nu zit ik in de L2 en wil en wil graag door naar de m, maar het probleem is dat er bijna op elke protocol staat dat ze met het wijken meer tact moet bewaren, maar als ik meer tempo aangeef stapt ze niet meer genoeg over. Een probleem dus! Verward
al vast bedankt

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:19

Uhm, wijken is 2 keer een onderdeel.
Als je er nou 2 keer een 4 voor krijgt betekend dat dat je 4 keer een zeven voor een ander onderdeel moet halen. Lijkt me niet zo'n probleem als je paard voor elkaar is. Alst wel een probleem is ben je dus nog niet klaar voor het M.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:45

Ik ben het met merel eens
Als je het wijken, een oefening van het L1, nog niet beheerst en je tactverliest, is je paard nog langniet klaar voor het M
In het M zitten veel meer zijgangen en dat kan je paard nog niet aan.
Train nog even lekker door zou ik zeggen, oefening baart kunst. Succes ermee

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:56

Ik denk niet dat het maaien iets te maken heeft met het tactverlies. dat beest van mij zwiept ook haar voorbeen naar buiten, maar dat is geen enkle probleem.

Tactverlies is een basis probleem, ik denk dat je daar gewoon meer aan moet werken. Voor de M ben je denk ik ook nog lang niet klaar dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:43

Met een echt goede smid is er heel veel te doen aan dat maaien. Een kennisje van me verkocht ooit haar paard voor fl. 15.000,- omdat hij maaide. Haar vrees was dat hij daardoor het zware werk niet aan zou kunnen door overbelasting in de voorbenen. 3 maanden later hoorde ze dat het paard onder behandeling was geweest bij een andere smid, niet meer maaide en voor meer dan een ton naar de VS was verkocht.......
Ik denk dat jou probleem van tactverlies enmaaien los van elkaar staat. ik dnek dat je paard sterker moet worden en eigenlijk nog niet helemaal klaar is voor de zijgangen.
Succes met het vinden van een goede smid!!