Te diep in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:13

idd. je paard loopt 'over de kop' je paard is niet nagefelijk 'als ie maar zen kop laag houdt' je paard moet voor het been op twee handen gelijk en evenveel(*weinig*) gewicht dragen en ontspannen over de rug lopen met een als het even kan actieve achterhand.

rij veel overgangen om je paard voor je benen te krijgen.

veel wendingen om hem soepel en 'elastischer' te maken.

als je paard soepel, ontspannen en elastisch is kun je hem in combinatie van deze punten nagefelijk rijden. je 'speelt' een beetje met je vingers. (niet vasthouden of alleen met 1 hand spelen). hou je buitenteugel een beetje meer tegen de hals (weer niet vasthouden) en je binnenteugel een ietsje naar binnen om stelling te vragen (op een volte bijv. al kan op de hoefslag oefenen ook goed zijn) je houd je binnenbeen er in een regelmatig ritme aan maar blijf wel een beetje spelen met je vingers (buitenteugel regelt tempo om het even raar te zeggen) en met je buitenbeen geef je ook in een regelmatige druk en duw je het paard als het ware in een banaan achtige vorm. het is iets (zoals alles met paardrijden) waar je gevoel voor moet ontwikkelen dus verlang niet teveel te snel ook niet van jezelf. en bewaar je geduld.

succes!


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:27

chantal: het is waarschijnlijk protest. waarschijnlijk hou je hem teveel vast voren.ga eens goed op je kont zitten, stel hem wat dieper in als je aan gaat springen en geef wat meer teugel maar blijf wel recht zitten. zodra hij in galop springt een paar passen voorwaarts rijden en dan weer oppakken.

succes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:38

Yathal schreef:
Okkie, ik ben niet zo'n voorstander van je binnen hand naar binnen brengen. Zie liever de binnen hand richting buitenheup gaan. Ruiters die binnen hand naar binnen doen zetten vaak hun binnen hand vast en dan ben je nog verder van huis...!!!


ik zeg ook niet dat je hem helemaal naar binnen moet houden en vasthouden al helemaal niet. ik leg ook de nadruk op het eraan houden van de buitenteugel. maar als je hem naar je buitenheup brengt breng je hem over de schoft naar de andere kant en dat mag nooit gebeuren. maar hoe vraag jij stelling bij een paard wat dit niet kent?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 02:08

maar yathal, ik heb geleerd dat je je polsen niet mag draaien??? en daarbij zie het paard als een boogje wanneer je stelling vraagt: zoiets: )
dan draai je met je schouders zeg maar mee je binnenhand is automatisch wat meer richting knie, richting knie is naar binnen en dat bedoel ik. wel naar de binnen knie. ik kan het niet laten zien hier jammer maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:57

maar toch niet helemaal naar je knie?!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:15

nee met lang en laag rijden kan ik me er wat meer bij voorstellen maar door je binnenhand naar je binnenknie te brengen gaat hij wel sneller over de schouder weglopen neem ik aan? je paard heeft dan meer stelling en minder buiging in het lijf dan rek je toch niet de juiste rugspieren op?


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:44

ik kan het me volgens mij wel voorstellen. ik doe dit bij okkie als ik hem longeer (longeren is voor mij streven naar het zelfde lopen als met rijden) en als ik dan de volte verklein vergroot zijn achterhand actief hou met mij stem en de zweep erbij houden dan buigt hij als een banaantje met een actieve achterhand. ik denk dat ik het me zo moet voorstellen. maar met rijden gebeurt dit met mijn beenhulpen al aardig zonder mijn hand zo te moeten verplaatsen. is het dan beter om toch mijn hand meer mee te nemen?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:00

okkie is ook vrij lang gebouwd en hij is ook vrij groot. ik ga dadelijk rijden dan zal ik eens extra opletten waar mijn hand naar toe gaat.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:43

bij voorwaarts neerwaarts op een gesloten volte breng ik mijn binnenhand inderdaad ook bijna helemaal naar binnenknie maar wel op een manier dat hij niet gesloten is.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 00:08

ja hij loopt wel lekker dan. maar okkie is een paard wat nogal actief is. ik heb heel veel moeite met het bij me en onder me houden van hem. als ik voorwaarts neerwaarts rijd vooral als ik ophoudingen maak lukt het meestal wel maar op een volte ben ik altijd bang teveel aan de binnenteugel te zitten vooral als ik deze naar binnen breng. kan ik hier iets aan doen om zeker te weten dat ik niet teveel op de binnenteugel rijd?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:13

mmm.... dan doe ik het dus tóch goed Haha! dankjewel

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:45

er leiden vele wegen naar rome? wat de beste is kan ik niks over zeggen dat moet iedereen voor zichzelf bepalen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers