Ik zit vast en mijn paard ook. help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 15:18

Hey allemaal,
De afgelopen 2 weken heb ik niet kunnen rijden,omdat door spanning mijn nek en schouders helemaal vastzitten, ik heb van de week ff geprobeert te rijden, maar na een paar minuten deed het allemaal al weer heel veel pijn. Volgende week heb ik een afspraak bij de fysio, dus ik hoop dat het daarna weer beter gaat.
Nu rijden vriendinnen om de beurt mijn paard. Ze waren het er allemaal over eens dat hij erg sterk was en ook heel erg trok, als hij iets moeilijk vind, dan gaat hij hangen en trekken. En dan vooral rechts.
Eerlijk gezegt zie ik er nu best wel tegenop om straks weer te beginnen, want ik wil niet binnen de korst mogelijke keren weer zo vast zitten in mijn nek en weer pijn hebben. Ik zit van mezelf al verschrikkelijk gespannen op Roodje, dus dat helpt ook niet echt mee. Ik rijd ook met tiedeman, en dan is hij niet zo heel zwaar, maar waarschijnlijk hangt ie dan op de tiedeman. Oh ja Rood is een 4 jarige kwpn x pre ruin van 1.63 en ik heb hem sinds maart vorig jaar toen was hij zadelmak. Hebben jullie misschien suggesties? over hoe ik dit op kan lossen, ik weet niet wanneer ik weer kan beginnen met rijden. Misschien door 1 vast iemand even laten rijden?
Groetjes Danielle
p.s ik heb elke week les (nu ff niet dus) en ik zal dit probleem ook met haar bespreken. Maar misschien weten jullie ook wat!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 16:35

Ik ga zelf vanaf zaterdag beginnen met Centered Riding lessen. Ik denk dat dat jou --op jou spanning etc gericht en houding etc.-- zou kunnen helpen.


_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-19 19:42 ]</font>

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-01 16:57

Hey Orri,
Dat klinkt inderdaad wel goed, komt die instructeur bij jou thuis? Of moet je er zelf naar toe? Ben benieuwd naar je ervaringen met je les!
Groetjes Danielle

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 17:09

Inderdaad is goed les hierbij belangrijk. Een paard kan nooit sterker zijn dan jij die aan de andere kant van de teugel hangt (aan een losse teugel kan een paard niet hangen) dus het grootste probleem ligt denk ik bij jou. Geeft niets hoor, maar zorg wel voor een goede instructeur die alles weer in goede banen kan leiden, dat je weer met je paard gaat werken ipv tegen je paard.
Heb je al met je instructeur er over gehad hoe het zover heeft kunnen komen? Als je dat weet, hoef je die fout in ieder geval niet opnieuw te maken. succes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 00:19

De Centered Riding instructrice komt langs, prive les van een uur incl. reiskosten = 80 gulden.
De andere instructeur die staat bij mij op stal en heeft een bak waar hij lesgeeft in Lelystad.
(dus niet op de stal zelf) Van hem heb ik woensdag les dus zin in een boktmeeting.... Lachen