Hoezo op de loodlijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:12

Ik heb geleerd dat als een paard achter de loodlijn loopt, dat ie dan in principe het bit (dat normaal op de gevoelige lagen ligt) ontwijkt, omdta het niet meer ligt maar hangt zeg maar. Meer weet ik er eigenlijk niet van, ik rij western, met meestal geen direct contact.



Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:41

Het beweegt ook niet, maar pak eens een bit, leg het op je linkerhand, en leg je rechterhand er overheen. Je linkerhand stelt nu de lagen van het paard voor, dus de onderkaak, de rechter de bovenkaak.
als je je handen zo plat hebt liggen, is dat gelijk aan de situatie van een paard met zijn snuit recht naar voren.

Draai je handen, met het bit ertussen, nou eens langzaam. Eerst kom je in de loodlijn-situatie. Draai je nog even verder door, dan heb je de acher-de-lood-lijn situatie. Het bit drukt nu namelijk (door de zwaartekracht) meer tegen je rechterhand (bovenkaak) dan tegen je linkerhand (lagen). Probeer je dan wel voor te stellen dat je handen HEEL erg gevoelig zijn. (moeilijk he? Haha! Schijnheilig )
Maar dat is dus wat ik bedoel.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:04

Avanti schreef:
Ow ik snap het Lachen Maar in het dan erg dat je paard die druk ontwijk, want als je bijv. met touwtje's longeer ontwijkt hij ook te druk. Ze kunnen dan wel ontspannig geven.
Lopen ze eigenlijk ongeveer allemaal zo om die druk te ontwijken?

Eh.... Verward Ik had al gezegd dat ik er eigenlijk niet zoveel van afweet toch? Dus meer dan dit weet ik niet eigenlijk.... Schijnheilig (had alleen begrepen dat het niet positief is dat een paard dat doet )
Succes verder!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:20

Zie je wel... Schijnheilig Ik weet het echt niet! Haha!
Wat is het verschil tussen achter de loodlijn en achter de teugel? Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers