Steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 18:26

Ik ken dit probleem ook.
Ik heb toen elke keer als hij van de grond kwam mijn pony een klap tussen zijn oren gegeven. Daardoor wordt hij voorzichtiger omdat een paard of pony nou een maal niet graag zijn kop stoot op ergens hard tegen aan komtmet zijn hoofd.
Het stukje tussen zijn oren is wel het gevoeligste plekje van de hersens, dus wees voorzichtig. Als je heel hard slaat kan hij bewusteloos raken en dat willen we niet.
Deze oplossing werkt alleen als hij met zijn voorbenen in de lucht is.
Even tegen de rest. Als jullie je paard omtrekken en er nog nooit iets gebeurd hebben jullie echt vreselijke mazzel.
Ik heb namelijk gezien dat iemand dat ook deed zonder iets eraan( alleen een hoofdstel) en dat paard brak zijn rug. Einde paardenleven dus.
Ik wil jullie niet bang maken ofzo maar er kan bij het omtrekken veel fout gaan
Succes iedereen
Carla


Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 18:52

Ik denk dat het verzonnen is want zover4 ik weet kan een paard niet redeneren ,dus zal hij bij iets nats op zijn hoofd niet denken aan bloed.
Carla

Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 19:27

Ik denk dat die dingen maar bij een paar paarden werkt.
Maar alles valt te proberen toch.
En inderdaad , dat omtrekken is niet echt goed voor je band met je paard. Zo wordt hij alleen maar bang.
Succes
Carla.


Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 17:34

Ik snap niet wat jullie hebben met dat opzij trekken enzo.
Misschien werkt het wel maar, je paard kan jou dan toch op een gegeven moment niet meer vertrouwen. Elke keer als hij iets doet wat blijkbaar niet mag ( steigeren) vraag je een onmogelijke en onterechte reactie. paarden in het los gaan mekaar toch ook niet omtrekken als het gedrag van de ander hun niet bevalt.
Carla.

Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 22:29

Ff tegen Sonja. helemaal bovenaan deze bladzijden vroeg je aan mij wat ik adviseede maa, dan heb je niet de hele bladzijde gelezen want mijn advies staat er toch echt op. Dus lees dat eerst maarv is.
Carla.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 4 bezoekers