galoperen hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:59

Heb je dat probleem alleen als je in de bak rijdt of ook buiten?
Toen ik mijn tinker nl. net had kon ze prima in het bos galoperen, maar in de bak dus echt niet.
In de bak heb ik het toen samen met mijn instructrice opgelost met de meest uiteenlopende dingen Haha!
Inderdaad op het verkeerde been lichtrijden, binnenteugel helemaal los, zeer overdreven galophulp geven.
Verder kon Tinka vanuit stap beter aangaloperen dan vanuit draf.
Zweepje had zij ook last van, zweep was bok, moest ik toen oplossen door tik, bok, tik, bok enzovoorts totdat de bok uitbleef na de tik Haha!
Ik wens je heel veel succes!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:25

LadyJane schreef:
Ik zou je paard niet vanuit stap aan laten galoperen. Zo te horen is het een beginnend paard en die moet dus eerst heel goed aan het been zijn. Plus dat het weinig zin heeft, want als je ooit wilt gaan starten, is het erg moeilijk om je paard weer vanuit draf aan te laten galoperen. Vanuit stap aangaloperen, is een oefening die pas in de M2 voorkomt. Dit wel dus wel zeggen dat het best een pittige oefening is! Zadel daar een onervaren paard nog niet mee op!


De achterliggende gedachte bij het aanspringen vanuit stap:
Als een paard niet in galop wil gaat het vaak veel harder draven (rennen) en drukt zijn rug weg waardoor aangaloperen helemaal niet meer fijn is, de meeste ruiters kunnen dan ook hun hulpen niet meer fijn geven omdat ze op dit moment zitten te bonken op het paard, vanuit stap kan je rustiger de hulp geven. Maar ik zeg er niet voor niets bij dat ik het samen met mijn instructrice heb gedaan Haha!
En dat hij daarna niet meer uit draf zou willen aangaloperen vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven, nooit een probleem mee gehad.
Andere tip is om aan te springen vanuit wijken voor het been.
Heel veel succes!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 28 bezoekers