help, m'n pony peert m steeds in de bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

help, m'n pony peert m steeds in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 21:22

mijn pony is superbraaf maar met dressuur flipt ze. Stappe gaat goed netjes aande teugel en zo, maar in draf is er maar een tempo en da's heel hard draven tot de bocht en dan in galop. Het gaat elke keer fout en ik weet niet hoe ik d'r rustig moet krijgen het ligt er niet aan dat ze hard in de mond is of zo, want in de bossen gaat alles goed, hoewel ze dan eik ok het liefst gallopeerd mar dan is ze veel braver.
heeft iemand tips???

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:30

Veel overgangen rijden (stap/draf) als je weg draaft, probeer haar dan zodra ze te hard gaat terug te nemen of op de volte te zetten. Heb je les met deze pony? Hoe oud is de pony, hoeveel ervaring (dressuurmatig) heeft de pony?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:06

nee ik heb geen les, ik zoek iemand voor priveles m'n pony is nu 10 en heeft (voor zover ik weet) alleen b gelopen. Ze kan L2 of zo hoor (ik rijd alleen geen wedstrijden maar het is de laatste tijd echt nix anders meer dan racen en het is ook zo dat we allebei liever buiten rijden, maar ik vind dressuur ook belangrijk. Het is een draver geweest daar kan het natuurlijk ook aan liggen, maar ik denk dat het komt doordat ik een hele tijd alleen buiten heb gereden (het weer was niet geweldig)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:08

in galop is er trouwens nix aan de hand dan gaat ze gewoon rustig, maar ik kan natuurlijk niet heel de tijd blijven galoperen, dat zou Starlight namelijk het liefste willen.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 16:42

Misschien gewoon een keer hard op de rem zetten! Of zodra ze hem peert gelijk op een kleine volte zetten en dat telkens opnieuw..of overgangen rijden !!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:24

Komt me bekend voor Haha!

Probeer inderdaad veel overgangen stap/draf te rijden, en haar rustig aan te laten draven. Zodra ze te hard gaat gelijk terugnemen en opnieuw de overgang inzetten. Ook schijnovergangen naar de stap maken.
Probeer haar anders eens op de volte aan te laten draven, zodra ze harder gaat sluit je de volte, komt ze terug in tempo de volte openen.

En zoek idd goede instructie.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 20:19

bedankt voor de tips!! Lachen
op de rem zetten werkt niet Verdrietig en op de volte gaat het wel goed Haha! totdat ik die volte groter maak en dat blijft fout gaan . Ik ga het eens met stemhulpen proberen, maar dat is eigelijk ook hopeloos want daar luistert ze toch niet naar.