verschrikkelijk lui

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

verschrikkelijk lui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 17:14

hoi!

Kim ( m'n pony ) kan echt super goed lopen, springen , dressuur alles, en ze vind het meestal ook hartstikke leuk. het probleem is, dat ze dingen heel snel zat is. Na een kwartier rijden vind ze het allemaal wel weer best, ze wordt dan sloom, gaat tegen mijn been aan bokken.. na heb ik wel weer een kwartier nodig om haar weer goed te krijgen, en daarna loopt ze wel weer lekker. Maar ook met springen bijvoorbeeld, kan ze echt super! maar als ze haar dag niet heeft, springt ze 5 hindernissen perfect en daarna moet ik haar er bij wijze van spreke over heen schoppen! Het ligt verder niet aan haarconditie, want die heeft ze genoeg. Iemand een oplossing tegen lui heid? Ik rij echt heel afwissled, geen saaie dingen, maar nog word ze het zat En wat kan ik het beste doen als ze tegen mijn been aan bokt? ikkan mijn kuit er niet iets aanleggen, of ze geeft al weer een bok en dan loopt ze dus ook heel sloom!

groetjes daphne!

p.s. even er bij zeggen; Kim is nog wel erg jong ( 4, ze word over eenhalf jaar 5 )

(L)


Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 17:04

Als ze tegen mijn been is, geef ik haar een tik, zij een bok, tik, bok enzow.. ik win na een paar keer meppen wel, maar dat ik nou het gevoel heb dat het heeft geholpen... nee niet echt.. ze loopt dat een paar minuten door en dan kan ik weer opnieuw beginnen met tik, bok,tik,bok enzow.. als ik het gewoon negeer, extra oplet met het aanleggen van mijn been en kleine tikjes achter mijn been aan geef werkt dat beter, ze bokt dan niet zo veel en na een kwartier is dat dus weer over..

afwisseling heeft ze genoeg. ik probeer niet al te vaak te rijden, ( zo'n 3 a4 keer in de week ) dat is 2X les, 1x springen, 1x dresuur dan voor mijzelf rijden 2x in de week ( en ook in de dresuur veel afwissling, geen rondje door de bak rijden zonder iets te doen ) en meestal elke week een half uurtje longeren (bijgezet ) en in de winter een heel enkele keer een buitenritje, in de zomer wel wat vaker ( minstens een keer in de week ) elke ochtend ( in de winter ) staat ze 2 uur in de bak met andere paarden, in de zomer staat ze de hele dag op het weiland ( snachts op stal )

iemand nog andere tips?

(L)

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 10:28

ik rij al met sporen.. maar ik ga geen scherpere sporen kopen, dan word ze alleen nogmaarmeer tegen m'n been

(L)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 40 bezoekers