Wie geeft advies

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Wie geeft advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 20:24

Dag,
Volgende week komt mijn net ingereden Fjord. Wil hem zonder veel druk rijden, maar merkte tijdens de "testrit' dat hij zeker loopt met druk op de teugels. Zo is hij ook ingereden.
Ga beginnen met grondwerk enz., maar hoe als ik erop ga? Liefst zonder druk, maar zal hij dan slechter gaan lopen? En voor hem (nog geen sterke rug) zal het wel beter zijn om MET zadel te rijden. Westernzadel vindt ik wel zwaar voor hem, mijn oude is ook te groot, heeft iemand advies voor een zadel met de diepe en relaxte zit van het westernzadel, maar minder zwaarom te tillen?

Bedankt voor evt. advies.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:12

Er zijn kunststof westernzadels te koop, oa van Wintec. Zien er best mooi uit, zijn relatief goedkoop en zijn heerlijk licht van gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:20

Westernzadel te zwaar voor je paard is onzin. Zou je zelf niet op hem rijden als je tien kilo zwaarder was?
Naar rijden zonder druk moet je toewerken. Gewoon goed trainen, dan wordt íe vanzelf lichter.
Zoek gewoon een goede instructeur, dan lukt het je wel.

Veel succes, en gefeliciteerd met je paardje! Wel snel foto's plaatsen he!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 21:19

Heu, het zadel is voor mezelf zo zwaar met optillen....had hoge haf. Soms tilden we met zijn 2-en. Ook in de kast tillen ging niet lekker. Maar de belangrijkste reden is dat ook Nina (10 jaar), mijn dochter niet lekker rijdt op een westernzadel. Ze is nogal klein, en haar hulpen komen slecht door. Ook lichtrijden gaat slecht.
Een eigen paard is voor ons allemaal, dus ook voor haar. Op Moos reed ze zonder zadel, maar Buddy is nog zo groen, liever een zadel. Misschien endurancezadel? Of gewoon een vzh-exemeplaar voorlopig. Het leven bestaat uit keuzes maken...

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:53

Ik zou in dit geval kiezen voor veelzijdigheid of dressuur. Zeker voor veel kinderen is dat wat makkelijker.
Kom je nog naar Zwiggelte in maart? Kan ik je zeker met zo'n groen paardje aanbevelen. Wieke is behoorlijk inventief en anders is de rest van de NVVR dat wel voor je. Kun je ook allerlei zadels eens proberen, zoals je weet hebben we die te kust en te keur.
Succes met Buddy.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 22:48

Wat is er in Zwiggelte? Ben het fff kwijt. NVVR weekend? heb ik niet goed opgelet?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:48

Biepmiep schreef:
Wat is er in Zwiggelte? Ben het fff kwijt. NVVR weekend? heb ik niet goed opgelet?


Yep, met Wieke huisman, naar aanleiding van een weekend 1 1/2 jaar geleden over zit en houding, toen riep iedereen dat ze daar meer mee wilden doen, bij deze dus op 7-9 mrt.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 08:13

ff kijken in het februarinummer van de Vrijruiter....

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 17:07

Ik heb een wintec westernzadel voor je, als je geïnteresseerd bent!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 15:04

Ja, welke maat zitting? Pb je me?
groet, Esther

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:11

het gaat hier wel om een fjord he, en niet om een kleine welsh pony! Je hoeft toch niet perse een lichtgewicht zadel te kopen? ik zou in een keer een goed zadel proberen te kopen.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:22

een dressuurzadel heeft vaak een diepe en zeer relaxte zit, je hebt er met stevige kniewrongen die extra steun geven. mss dat je dat kan proberen?