Conditie en spieren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:38

Hai ,

Ik heb zelf ook een jong paardje, die ik aan het inrijden ben. Ik heb de laatste tijd veel gelezen over gedrag en oefeningen.
Grondwerk is heel belangrijk voor je paard, je kunt hem/ haar voorbereiden op oefeningen die je later te paard doet zo kun je de spieren ontwikkelen, het paard wordt soepeler en tegelijkertijd bouw je vertrouwen op. Enkele oefeningen die ik doe:

- vragen om buiging van de hals (ga zelf naast het paard staan, iets achter het deel waar de singel ligt, vraag het paard dmv een halstertouw te buigen naar zijn/ haar eigen buik)
- vragen om te wenden om de voorhand (ga nog iets meer naar achteren dan zonet en vraag weer met het halstertouw, eventueel een duwtje op z'n kont, net als dat je om vraagt)
- je kunt ook oefenen met allerlei pionnetjes en daar om slalommen, tussen balkjes door lopen etc. worden ze lekker soepel van Pling .

Voor meer grondoefeningen kijk op www.horsemanship.nl

groetjes Rachel en veel succes!!

ps: door af en toe op de verharde weg te wandelen met je paard, versterk je de hoeven.



Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:43


Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:09

bedankt xxx4ya! Ennuh even nieuwsgierig, welke video heb je? van wie?
Ik wilde eigenlijk ook een cursus volgen, maar wist nog niet goed van wie. Je hebt tegenwoordig zoveel mensen die je cursus kunnen geven. En laat me als je wil weten hoe het gaat, vind ik leuk.
Ik ben nu met iets nieuws bezig. Ik weet niet of je toevallig de gelegenheid hebt om over een heel groot veld oefeningen te doen? En is ie al verkeersmak? Die van mij nl. nog niet, vandaag ging ik wandelen op een heel groot kaal veld, dat vond ze prachtig, ze ging er van snurken enzo. De oefeningen die in de bak goed gaan aan de lijn ga ik daar ook proberen, het is dan weer een stuk moeilijker om de aandacht erbij te houden, maar wel een uitdaging.

groetjes Rachel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Hanjan en 8 bezoekers