Na heftig topic: AdB clinic (met Bokkers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:45

Nou, die groom die heb je hoor, Suus! En interessante vragen stellen durf ik ook wel Knipoog



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:30

Ik ga me dus ook zaterdag wat meer in AdB verdiepen. Heb overigens al wel mijn best gedaan op het verzamelen van info.

Dat een paard beter gaat lopen als je hem goed rijdt is natuurlijk een waarheid als een koe. Wat ik tegenwoordig het "Antoine-de-Bodt-halleluja-effect" noem wat bij je opkomt als je je paard onder een andere ruiter ineens enorm ziet opknappen overkomt iedereen wel eens, en je hoeft geen AdB te zijn om dat voor elkaar te krijgen. Als mijn trainer op mijn jonge hengst kruipt en hem een beetje aan het werk zet begin ik ook spontaan te kwijlen...

In de verhalen van enthousiaste clinic-gangers hoor ik vaak terug dat meneer de Bodt nog de grootste carriere voor hun paard voorziet mits ze hem maar op de juiste manier rijden. Ik zou daar persoonlijk heel terughoudend in zijn (zeker als ik me bedenk wat de gemiddelde kwaliteit van paarden op de landelijke concoursen is, ik denk dat dat aardig overheen komt met de kwaliteit van de gemiddelde AdB-ganger) en vraag me dan bovendien af of meneer de Bodt wel het onderscheid maakt tussen het aanleren van alle oefeningen of het daadwerkelijk rijden van een Grand prix, want daar zit nog héééél veel verschil tussen... Meneer de Bodt zelf weet het waarschijnlijk (of niet Haha! volgens mijn Vlaamse kennissen zegt het een hoop over de kwaliteit van de Belgische dressuur namelijk *LOL* maar daar doe ik diplomatiek geen eigen uitspraken over)

Het is natuurlijk een heel slimme zet om het verbeteren van brandhout en ongetalenteerde ruiters, wat serieus zijn effecten zal hebben op de klinische kanten van de zaak op deze manier een beetje op te kloppen. Je moet je geld ergens mee verdienen, dus dat reken ik meneer de Bodt ook zeker niet aan. Niemand vind het leuk om te horen dat hij eigenlijk maar een heel beperkt paard heeft, en eigenlijk niet echt een talent is. Ik sta ook liever op een stal met allemaal Fjorden en Shetlanders, want mijn luxe ezel steekt dan ineens heel erg af en ik kan me lekker elke dag Anky voelen. In het land der blinden... je kent dat wel.

Als het structureel zo mis is met de instructie, vraag ik me toch af hoe Nederland dan toch nog internationaal serieus genomen kan worden als dressuurland. Okee, de familie van Baalen traint bijvoorbeeld in Duitsland (en dichter bij huis ben ik zelf, maar da's puur toeval, in Zweden terecht gekomen Haha!) Er zit qua instructie idd een hele hoop kaf tussen het koren, maar het is echt niet zo dat goede instructie per defenitie niet te vinden is hier.

De Bodt speelt goed in op wat er speelt in de markt, dat kan niemand hem nageven (en geef hem eens ongelijk!)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers