Na heftig topic: AdB clinic (met Bokkers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:59

Leuk dat je een keer mee doet. Ik heb Antoine zelf al een keer in actie gezien dus ik weet wel wat je te wachten staat.
Veel plezier en ik verwacht natuurlijk een uitgebreid verslag!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:39

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
[Het gaat mij om de beloften die erbij gedaan worden.
[/quote]
je valt in de herhaling Lovely, en wij ook iedere keer als we hierop zeggen "dat is toch niet erg als die beloftes voldaan worden".


Ik heb biet het hele topic doorgeworsteld maar vond dit wel een mooie aanleiding om te reageren. Ik heb Antoine zelf in actie gezien een paar maanden terug. Alle paarden die ik gezien heb waren in eerste instantie kreupel. En na aanwijzingen van Antione waren ze nog steeds niet zuiver ook al wilden de toeschouwers en Antoine dat graag geloven. De paarden liepen heus beter dan voorheen maar de problemen waren niet opgelost.

Het positieve van Antoine vind ik dat hij alle fouten bij de ruiter legt. En voor wat ik tot nu toe gezien heb ga ik daar voor de volle 100% in mee! 90% van de blessures zijn rijtechnisch en ontstaan door een tekortkoming van de ruiter. Daar wordt door de meeste ruiters maar al te gemakkelijk aan voorbij gegaan. Mensen horen niet graag dat de beperking bij henzelf ligt. En vaak als een instructeur dat subtiel aan probeert te geven haken mensen af en gaan ze op zoek naar een ander. Antoine windt daar geen doekjes omheen en mensen pikken het van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:53

Ieder paard heeft van nature wel een bepaalde scheefheid. En ieder paard is ook niet precies even sterk aan beide lichaamszijdes. Het is juist aan de ruiter om een paard recht te maken en laten ontwikkelen. Dat heet nl. dressuur rijden. En juist omdat de meeste ruiters dat niet kunnen [en nog erger, vaak niet eens in de gaten hebben] worden er zo vreselijk veel paarden kapot gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:36

Antoine heeft wel enig charisma en dat weet hij zelf bijzonder goed.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Lovely niet zou zijn bezweken voor zijn charmes :p .
Want voor veel vrouwen is Antoines charme en charisma sterker dan zijn HKO-theorie Haha!
We zullen morgen wel lezen hoe Sjuimpje dat uur zal hebben doorstaan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:03

Djilan schreef:
Ik les inmiddels al weer een tijdje (met groot enthousiastme) bij Antoine en ik heb al heel wat 'slachtpaarden' in de les zien komen. Bij al die paarden was Antoine de laatste kans. Ik heb van die paarden en geen ééntje gezien die na de les nog steeds kreupel liep!

D.


Sorry, Djilan maar dan kijk je toch met andere ogen dan ik. Ik heb heus paarden zien verbeteren maar stuk voor stuk liepen ze nog steeds onzuiver en oms nog steeds kreupel maar dan minder dan voorheen. Ik heb geen enkel paard gezien dat na aanwijzingen van Antoine wel zuiver liep!
Jouw opmerking is wel illustratief voor de weinig kritische houding van veel AdB volgelingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers