Na heftig topic: AdB clinic (met Bokkers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:16

vanaf februari zal ik maandelijks bij hem lessen en in april ga ik een midweek er naartoe om 2x per dag les te krijgen. Ik ben heel benieuwd hoe Sjuimpje op zijn les zal reageren. Mijn instructeurs waren beiden enthousiast, en een ervan (sandra kreeft) is van plan om zelf ook een keer bij hem te lessen om de redenen die Eleonoor zei; haar manier van rijden te staven. AdB bracht inderdaad niets nieuws voor haar maar was wel bevestigend en ze had niet zo veel meer van zijn werkwijze gehoord. Ze zag trouwens ook dat hij verschrikkelijk ervaren en handig was met paarden.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:32

Lovely"]
[Allereerst meneer De Bodt zelf, wat hem betreft zou ik best met hem willen praten over sommige dingen die ik tegenkom op zijn site en die ik begrepen heb uit wat mensen over hem vertellen. .
[/quote]
Hij heeft al eens meer commentaar gehad op zijn site, ook van mijn instructeur en instructrice; ze vonden de site niet erg nuchter en hadden dus ook iets heel anders verwacht bij hem.

[quote="Lovely schreef:
"Ten tweede is er dus het geloof wat de mensen in hem hebben, dat heeft vast en zeker te maken met de manier waarop hij zijn boodschap brengt. Het maakt daar al niet meer uit of wat hij zegt nu klopt of niet.

Luister JIJ dan eens naar hem en vergelijk eens of je dezelfde conclusie trekt als die andere mensen. Misschien interpreteer je hem wel heel anders. Misschien vind je ook wel dat die mensen een verkeerd beeld van hem geven, net zoals zijn site.

Maar stop met het bekritiseren van iemand, en zijn wijze van lesgeven, voordat je hem bezig hebt gezien.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:34

ach, wat maakt het uit als hij die beloftes waarmaakt?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 16:47

UniferB schreef:
Het is een beetje offtopic, maar wisten jullie dat AdB door sommige verzekerigsmaatschapijen wordt aangeraden? Dan in de gevallen waar de artsen het niet meer weten? Ik stond hier toch wel even van te kijken......

Ik ook! ik wist er ook helemaal niets van. Weet je welke verzekeringsmaatschappijen dat zijn en van wie je deze informatie hebt?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:51

Lovely schreef:
[Het gaat mij om de beloften die erbij gedaan worden.
[/quote]

je valt in de herhaling Lovely, en wij ook iedere keer als we hierop zeggen "dat is toch niet erg als die beloftes voldaan worden".

en dan begin jij weer over de slacht en dat dat wel niet voor niets zo zou zijn. Als veeartsen geen manier weten om een paard goed te laten lopen, gaat een paard naar de slacht. MAar waarom naar de slacht laten gaan als er dan iemand op de proppen komt die het paard WEL goed kan laten lopen? wat is daar mis mee?

In februari heb ik weer les van AdB, in Nuenen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:36

Het is niet dat jij er niet in gelooft, maar je komt heel erg star over, alsof je niet open staat. En dat blijkt uit jouw argumenten. En de argumten van anderen schijn je vaak niet te zien of te lezen. Vandaar. Het is niet dat ik jou wil overtuigen. Het is meer dat jij ons niet moet veroordelen tot "verering" omdat wij er WEL in geloven omdat we het zelf gezien hebben.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:10

net als sjuimpje heb ik om me heen gekeken en geluisterd wat er gezegd werd tijdens rijlessen. Ik vind AdB lekker simpel lesgeven. Ik hoef niet zoveel te doen tegelijkertijd, waarbij het gevaar dat ik te veel doe, en dingen ongecoordineerd doe kleiner is, en dus het paard ook minder signalen te verwerken krijgt waardoor het de kluts kwijt raakt. iones is niet zo snel de kluts kwijt maar paddy wist af en toe niet waar ze het zoeken moest. Ik heb nog een instructeur die ook adb aan het werk heeft gezien en die het met hem eens is. Die geef mij nu ook les op diezelfde simpele manier en dat vind ik heel prettig. Paddy gaat momenteel als een tierelier en ik blijf als het kan ook nog lesnemen bij AdB.

Overigens, als je om je heen kijkt wil het nog niet zeggen dat je goede instructeurs aantreft hoor. Je moet wel een beetje geluk hebben met je omgeving. ZElf ben ik nog steeds aan het veranderen in inzichten en mijn rijden wordt er steeds beter op, al gaat het nog niet vlot genoeg naar mijn zin. Een echt goede ruiter zal ik ook wel nooit worden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:26

Margreet schreef:
Lovely, ik denk dat het wel zo correct is om als je je moderator-rechten (mis)gebruikt iemand daar ook even van op de hoogte te brengen... Het staat je wederom fraai!


Ik begrijp het niet, waar gaat dit over? Verward

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:31

He, zo kan ik ook discussies voeren! kan iemand nog even voor mij herhalen wat Margreet heeft verteld, want ik vind het niet leuk dat mij de kans ontnomen wordt haar mening te lezen! dat is namelijk niet erg democratisch, riekt naar dictatuur!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:44

promptertje schreef:
Van tevoren roepen "het is niks" is altijd zo makkelijk, en wordt meestal gedaan door mensen die zich ergens totaal niet in verdiept hebben. Van tevoren roepen "het is fantastisch" gaat me ook wat ver, maar ergens daar tussenin zal het toch wel liggen...

en dat is precies wat Lovely doet. En het is net alsof ze niet durft te gaan kijken omdat ze bang is dat ze inderdaad inziet dat hij beter is dan ze hem inschatte. En voorbeelden hoef je niet te noemen Mieke, heeft geen zin voor iemand die zich niet open stelt. Ja lovely, je ZEGT dat je ervoor open staat, maar daar handel je niet naar in je argumenten. Zeker niet als blijkt dat mensen merken dat er niet op hun argumenten gereageerd wordt, slechts worden afgedaan met "vind ik geen goede argumenten" en dan vervolgens een terechte opmerking van iemand verwijderd! Je bent niet erg sportief.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:29


De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:31

Sjuimpje schreef:
Spandoeken zijn toegestaan,
maar wel met een maximale groote van een A5.

en niet in al te felle kleuren zeker.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:50

Sjuimpje schreef:
Hahaha,
dat zou wel wat zijn!
Hangen we een beamer in de nok en dan over de hele bakbodem:
Sjuim en Ozep
GoGoGo!



ik denk als Ozep zo'n spandoek ziet, dat hij geen aanmoediging van "go" nodig heeft............... grinnik.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:58

effe een waarschuwing voor mensen die tijdens de clinic willen filmen;

achteraf is het verrekte moeilijk om alles terug te verstaan hoor, als je het op band wilt bekijken. Misschien weten jullie daar wel een oplossing voor, maar het is maar dat je het weet.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers