Na heftig topic: AdB clinic (met Bokkers)

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:54

Sjuimpje schreef:

Ik heb mijzelf bij
Colinda
aangemeld en zaterdag 25 januari is het zover.

Jij hebt zeker weer een groom nodig? Even kijken of ik dat weekend nog vrij ben, dat weet ik op dit moment nog niet zeker.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:01

Sjuimpje schreef:
Niet zozeer een groom...
Maar ik dacht dat jij vanaf de zijlijn nog wat vragen wilde stellen *LOL*

Volgens mij waren er vooral anderen die vonden dat dat moest gebeuren, ik geloof niet dat ik de onbedwingbare wens heb om vraagjes te stellen aan meneer De Bodt.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:23

happy worker schreef:
Nou Vincent, moeten is een beetje groot woord vind je zelf ook niet. Neemt niet weg dat ik eigenlijk ook uit Lovely's berichten had begrepen dat ze stond te popelen om de 'charlatan' te ontmaskeren Haha! .

"Moeten" lijkt mij ook een erg groot woord. Ik sta niet heel erg te popelen om de man te "ontmaskeren", ik denk dat dat de verkeerde woordkeus is. Waar ik echter niks aan kan doen is het geloof dat de mensen in hem hebben. In wezen zijn er namelijk 2 dingen. Allereerst meneer De Bodt zelf, wat hem betreft zou ik best met hem willen praten over sommige dingen die ik tegenkom op zijn site en die ik begrepen heb uit wat mensen over hem vertellen. Ten tweede is er dus het geloof wat de mensen in hem hebben, dat heeft vast en zeker te maken met de manier waarop hij zijn boodschap brengt. Het maakt daar al niet meer uit of wat hij zegt nu klopt of niet.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:25

Nou Eleonoor, ik was niet van plan de negetieve dingen eruit te lichten en frustratie heb ik al helemaal geen last van.

Met de manier van lesgeven van meneer De Bodt heb ik geen moeite en daar kan ik me ook absoluut niet druk over maken. Als hij paarden op die manier rechter wil maken, vind ik dat uitstekend. Het gaat mij meer om de beloftes die hij doet aan mensen met een ziek paard.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:50

Eleonoor, als ik naar deze clinic zou gaan kijken, dan zou ik kritisch zijn op de instructeur en helemaal niet op de combinaties.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:33

Het punt van Sjuimpje dat je pas vastroest als je niet meer om je heen kijkt en te lang in hetzelfde blijft hangen, daar ben ik het wel mee eens. Er zijn zoveel manieren om kennis op te doen, boeken, clinics, lessen, informatie van anderen. Maar tussen al die informatie zit ook veel kaf onder het koren. Op het internet worden veel dingen beweerd als zijnde "waar" terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Je neemt die dingen mee en je gaat op zoek naar meer informatie over het onderwerp en uiteindelijk ontdek je of iets wel of niet bruikbaar is. Over heel veel onderwerpen vind je tegenstrijdige informatie en dat maakt het juist interessant. Zodra je kritisch bent wordt je aangevallen, maar kritiek is juist bedoeld om tegenwicht te bieden. Degene die de kritiek ontvangt kan 2 dingen doen: 1- de kritiek afdoen als waardeloos omdat het nu eenmaal hun eigen standpunt niet steunt en omdat daarom de kritiek fout is. Of 2- de kritiek wel aandacht geven en bekijken waar en hoe die een functie heeft. Het is een beetje een dualistisch standpunt en soms moet je dingen ook anders bekijken.
Waar het antoine de bodt betreft vind ik het prima dat hij zich als instructeur profileert. Ik heb er echter wel moeite mee dat hij mensen belooft dat hun paard geneest, ik heb daar echt moeite mee. Een afspraak bij het slachthuis staat niet voor niets en ik neem aan dat die beslissing gegrond genomen is, hoe kan het dan dat die grondigheid opeens verdwijnt waar meneer de bodt om de hoek komt zeilen???

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:38

Eleonoor ik begrijp je verhaal wel hoor. Het is natuurlijk zo logisch als wat dat je een paard gezond houdt met gezond werk. Als je slecht met je paard werkt en hem verkeerd belast, dan krijg je problemen. Dat is trouwens niet iets wat nu opeens bekend wordt, dat inzicht bestond al langer. Mijn bedenking ligt waar het de oorzaak van de aandoening betreft, die wordt namelijk niet 100% door belasting/training veroorzaakt. En waar de oorzaak nog een discussie punt is, kun je die niet wegnemen. Voorts betwijfel ik of de aandoening ├╝berhaupt wel kan genezen, laat staan in vergevorderd stadium. Op een clinic kan ik dat niet bekijken, dat kan alleen de tijd en een momentopname is niet genoeg.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:07

Ik denk dat ik mijn info op verschillende plekken verzamel, dus NIET alleen van bokt en ook NIET alleen van de site.
Dat is dus een nogal voorbarige conclusie.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:25

Inhoud? Wat is dan het inhoudelijke als ik vragen mag? De argumenten voor schieten behoorlijk tekort hier. Bovendien, jij hebt je oordeel over mij wel klaar, terwijl je mij nog nooit in het eggie gezien of gesproken hebt. Pas dus maar op met wat je beweert als je niet alles weet.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:52

Happy worker, er is genoeg gebeurd in de tussentijd waardoor dit paard nog steeds niet mee kan.
Ik zou graag iets dichter bij huis blijven, dat wel.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:59

Colinda schreef:
ik geloof dat ik binnenkort maar eens een nieuw topic start op RT, over een 'bepaalde' instructeur, die ik dan eens door de 'mangel' zal halen...
Ik zal dan duidelijk maken dat ik deze informatie ook v. derden heb... eens kijken hoelang dit topic blijft, voordat er een slotje op komt Lips are sealed
en terecht... want ik vindt het niet netjes dat dit soort dingen gebeuren.

Colinda, volgens meneer De Bodt schieten de Nederlandse instructeurs in het algemeen heel erg te kort. Misschien is dat iets om over na te denken?
Overigens wordt er hier gezegd dat 'men' te makkelijk een instructeur volgt en 'men' te makkelijk doet wat de omgeving zegt, maar zodra die instructeur meneer De Bodt is, gebeurt precies hetzelfde.
Het gaat mij trouwens niet om de manier van lesgeven van De Bodt. Het gaat mij om de beloften die erbij gedaan worden.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:20

Tjongejonge, het is wel weer helder dat je niet mag twijfelen aan iets waar anderen rotsvast in geloven. Het is jullie geloof en niet het mijne. Als de man wonderen verricht met combinaties, alle lof, heus.
En nogmaals, het interesseert me niet zo heel erg hoe mensen les geven.

Desiree, het is wel erg als later blijkt dat de beloftes niet uitkomen, dat merk je pas op termijn en niet in een paar lessen.

Het is overigens mijn goed recht om niet in De Bodt te geloven en om dat te zeggen. Gebruik het dan om te beargumenteren in plaats van alleen maar mij te verwijten DAT ik kritisch ben. Het enige wat ik hier zie is dat men er moeite mee heeft dat ik kritisch ben, het enige wat ik als tegenargument krijg zijn weer meer beloften en meer niet.

Ik heb nergens gezegd of ik wel of niet naar die clinic ga, dat zie ik nog wel, ik ben niet gevoelig voor druk van jullie of van wie dan ook. In wezen ben ik altijd nieuwsgierig.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:51

Desiree schreef:
Het is niet dat jij er niet in gelooft, maar je komt heel erg star over, alsof je niet open staat. En dat blijkt uit jouw argumenten. En de argumten van anderen schijn je vaak niet te zien of te lezen. Vandaar. Het is niet dat ik jou wil overtuigen. Het is meer dat jij ons niet moet veroordelen tot "verering" omdat wij er WEL in geloven omdat we het zelf gezien hebben.

Zo star ben ik niet hoor. Maar ik ben ook niet zo wankel dat ik voor een halfbakken argument ineens overstag ga en ook ga geloven. Argumenten lees ik wel hoor, iedere keer weer. Er zijn helaas nog geen langetermijn verhalen (een jaar of langer), die komen hopelijk nog.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:54

Sommige opmerkingen zijn niet nodig en horen niet in dit topic thuis. Het heeft namelijk niets met de discussie te maken, vandaar. Overigens krabbel ik nergens voor terug, dat vind ik niet nodig.
Het is niet nodig om beledigend te gaan doen, dat valt ook niet onder argumentatie.
Maar enfin, de discussie lijkt mij wel gevoerd. De meesten hebben nog een toelichting gehad per pb, meer kan ik ook niet doen.
Het is jammer dat jullie nu over mij heen vallen, alleen maar omdat ik niet in hetzelfde geloof. Er worden mij intussen dingen aangerekend die ik niet heb gezegd of gedacht of gevonden. In wezen sta ik open voor alles, anders had ik me al nooit in meneer De Bodt zijn standpunten verdiept, er niet over gepraat met artsen, hoefsmeden, instructeurs enzovoort. Kennelijk mag je het hier niet in twijfel trekken.
Veel plezier nog en happy bokking.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:02

Foto's en plaatjes mogen hier wel geplaatst worden, maar liefst alleen ter toelichting of verduideling van een probleem of situatie.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:57

Margreet schreef:
Ik heb alleen maar gezegd dat het haar niet zo fraai stond dat ze wel een grote mond heeft, maar terugkrabbelt als puntje bij paaltje komt, that's all.... De kern van dit topic dus eigenlijk.

Dat is niet de kern van dit topic. Bovendien krabbel ik helemaal niet terug. Ik ben nog steeds geinteresseerd in de effecten van de methode, ik denk alleen dat dat vooral op de langere termijn goed te zien is. Daar wordt ik graag over geinformeerd. Verder heb ik hier helemaal nog niet gezegd of ik wel of niet naar die clinic ga, dat hangt nog even van wat dingen af namelijk.
Wie rijden er trouwens mee in die clinic, behalve Sjuimpje? Colinda, weet jij dat misschien??

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:12

Leonoor, dingen die ik hier schrijf kun je alleen maar algemeen opvatten en zijn geen dingen die persoonlijk bedoeld zijn naar jou toe. Ik kan over jou of je paard niks zeggen, ik ken jullie niet. Als je er moeite mee hebt, vertel dan wat er is, dan kan ik het je nog een keer uitleggen en misschien dat gevoel wegnemen.
Eerder heb ik al neergezet dat als ik naar die clinic ga, ik daar heen ga om meneer de bodt en zijn clinic te bekijken, niet om een oordeel te vormen over de ruiters die daar dan rijden. Waarom zou ik dat doen? Het gaat helemaal niet over de ruiters of hun paarden namelijk. Het enige wat daarover te zeggen is, is of er daadwerkelijk iets veranderde aan het lopen van de paarden, nav de aanwijzingen van meneer de bodt. Dat is het enige punt en dat heeft niks te maken met de ruiters of hun paarden en ook niet met eventuele verschillen in rijtechnisch vermogen, want ik ga ervan uit dat meneer de bodt zich aanpast naar gelang het niveau van de combinatie waar hij mee bezig is.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:03

Desiree, dat is een goeie. De filmer of misschien iemand die ernaast zit, kan proberen te vertellen wat de bodt zegt, dan staat het wel op band.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:59

Desiree schreef:
He Lovely, de Bodt heeft op jou gereageerd!

http://216.15.152.130/mail/optiextensio ... 337dd5343.

Met hetgeen daar geschreven wordt, daar kan ik helaas niet veel mee. Mijn naam wordt genoemd in een context die niet de mijne is en ik wil wel nog even kwijt dat ik deze mensen niet ken en zij kennen mij ook niet. Geen van die mensen heeft mij ooit benaderd of op welke wijze dan ook contact met mij gehad, ze baseren zich louter en alleen op wat ze hier op bokt gelezen hebben.
Ze hebben een en ander mis in hun verhaal, maar zelfs dat is niet belangwekkend.
Als meneer De Bodt of iemand van zijn organisatie het nog interessant vindt om te weten waar ik het zoal wel of niet mee eens ben en hoe ik nu zelf over een en ander denk: mijn emailadres staat in mijn profiel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie