Aanrommelen op een paard, kan dat kwaad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:41

welnee......... Ik heb liever iemand die op mijn paard rondhobbeld dan iemand die haar wel even gaat rijden. Iemand die niets kan kan er weinig aan verpesten (en zeker als het maar voor een keertje is) Iemand die vind dat ze kan rijden en dan wel even mijn paard rijd zal er meer aan verpesten ( ook niet in een keer hoor)


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:04

Anna-Jelly schreef:
hangt er vanaf of je paard snel van slag is..
Ik kan bij mijn eigen 3,5 jarige heel goed merken wanneer dr iemand anders op heeft gereden, dan is hij het gewoon helemaal kwijt en kan ik zeg maar opnieuw beginnen (valt wel mee) Vandaar dat ik er toch maar vanaf begin te zien er iemand anders op te laten rijden.


Jonge paarden die net onder het zadel zijn moeten zelf alles nog leren dus daar heb je dan wel weer problemen mee. Maar als je een wat ouder paard hebt dan valt het wel mee hoor

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:15

"als je basis maar goed is " toch?. Ik heb wel eens met die van mij net zoals vandaag. De bak in ongeveer 10cm water, gisteren er niet uit geweest (niet mijn fout overigens) Ik ga dan vandaag niet "alles" uit mijn paard halen, dus ik freewheel. Ik ga lekker voorwaarts neerwaarts, stukkie keiharde galop, beetje rechts, beetje links, koppie in de lucht, koppie naar beneden dus effe marca tijd, ze mocht met mij spelen. Maar ik weet wel dat als ik haar dan morgen weer oppak dat ze er wel is voor mij. En DAT is prettig. Ik zou op haar terwijl ze pas 1,5 jaar onder het zadel is met alle gemak een mindere ruiter kunnen zetten zonder dat zij er echt slechter van word. De enige reden waarom ik dan niet zou doen omdat ze zoveel bloed in zich heeft dat je altijd op je tellen moet letten. Niet dat ze gemeen is maar ze ziet zoveel aanleidingen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:51

Precies Pmarena. Ik ben een jaar naar het buitenland geweest en had toen een Engels Volboed, nou die hebben heeeeele langen tenen. Maar met het meisje wat hem toen deed was voor hem leuk en voor mij, dan kan je met een goed gevoel weg, en dat gevoel moet je hebben. Je paard moet het net zo naar zijn zin hebben als jij! Het leuke aan paarden is dat ze toch zelf hun grenzen stellen. Tuurlijk kan je het wel eens moeilijk hebben daags nadat een andere ruiter erop heeft gezeten maar in de regel kan jij wel aan je paard zien of hij erop achteruit gaat


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eeeeeeeeef en 49 bezoekers

cron