Tips voor Beleren gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ReNeeJ

Berichten: 57
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: DeN HeLdEr!

Tips voor Beleren gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 23:07

Hellup! Ik wil mijn pony gaan Beleren. Wie geeft me tips ?!

Doeidoei

Kuss ReNeeJ Party!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:19

Ik denk dat je daarvoor het meeste hebt aan een fatsoenlijke instructeur.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:10

En anders besteed het uit!! Zitten te veel risico`s aan voor paard en ruiter als je niet weet waar je mee bezig bent.

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:18

een ervaren iemand erbij halen, die je helpt met het beleren van je pony!
Aanleren is makkelijk, afleren is moeilijker, dit geldt ook voor aangeleerde dingen die jij niet op prijs stelt!
Zorg dat je weet waar je mee bezig bent, doe het liever niet alleen, maar vraag hulp aan een persoon die hier ervaring in heeft.
Veel succes ermee!

Denk eraan: "geduld is een schone zaak!"

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:22

Als je niet weet hoe je het moet doen, doe het dan gewoon niet...

Laat het iemand anders doen (die weet waar hij/zij mee bezig is!!!), en kijk en help zelf mee. Echt er kunnen meer dingen fout dan goed gaan bij het beleren van je pony, het is iets wat goed moet gebeuren, anders zullen jij en je pony er alleen maar problemen door krijgen.

ReNeeJ

Berichten: 57
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: DeN HeLdEr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 01:48

Allemaal thanks voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 09:44

Ga niet knutselen en prutsen aan en met dingen waar je geen ervarig mee hebt. Als je nog nooit met een groen paard hebt gewerkt doe dat dan onder begeleiding. Er gebeuren heel veel ogelukken door en bij mensen die dat werk onderschatten.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:32

Supertje schreef:
Als je niet weet hoe je het moet doen, doe het dan gewoon niet...


Hier ga ik helemaal in mee.
Zorg voor goede begeleiding,dan kun je zelf wel wat helpen enzo,
maar laat het verder over aan iemand met ervaring.
Succes ermee!
Ik hoop dat je straks veel plezier aan je pony hebt,waneer je erop kunt rijden.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:12

Als je perse zelf wilt doen, zoek dan iemand met veel ervaring die je erbij helpt. En als je het niet erg vind om het een ander te laten doen, doe dat dan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:28

Niet zelf doen!!! Maar als je het zelf wilt doen zorg dan in ieder geval voor goede begeleiding en doe het vooral niet alleen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 02:24

Ik heb het ook zelf gedaan met mijn paard. Heb hem sinds augustus onder het zadel, maand een stop gehad door mijn gezondheid, maar het gaat fantastisch.
Ik heb, zeker in het begin, heel veel hulp gehad van de handelaar waar ik hem gekocht heb en waar ik nog steeds sta, hij is tevens mijn instructeur.
Ik had zelf ook nog nooit een paard beleerd, maar ben van mening dat je het best zelf kan doen, mits onder goede begeleiding!

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:29

Het zadelmak maken op zichzelf is meestal niet zo een probleem, hier is vooral een portie lef van belang. De problemen beginnen meestal een tijdje daarna, als het paard begint te beseffen dat hij moet "werken". Goeie begeleiding en goeie instructie is in dit stadium onontbeerlijk om het paard niet te "bederven" !
Succes !
Laatst bijgewerkt door kenomaxbe op 01-01-03 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:42

Om te beginnen zal je eerst een goede instructeur(trice) moeten zoeken die je kan begeleiden bij ieder stapje van het beleren.

oepsz, eigenlijk hebben alle bokkers al gezegt wat ik wilde zeggen, verder ga ik helemaal mee met Supertje.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:11

In ieder geval goede begeleiding zoeken of de eerste periode uitbesteden aan een ervaren ruiter!
ReNeeJ, waar staan ze trouwens in Den Helder Verward Als het in de buurt kunnen mijn zusje en ik je misschien wel helpen(mijn zusje is klein en past overal op Haha! ). We hebben samen al meerdere pony's/paarden beleerd en het is tot nu toe altijd goed gegaan *LOL* (ook al zijn we natuurlijk geen profs...) We hebben zelf nu ook een driejarige staan en die gaat super. Haar eigen pony(hebben we ook zelf beleerd) loopt nu L2-dressuur en Z-springen Party!!

Groetjes Carina