achterhand is flink stijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

achterhand is flink stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 14:01

ik zoek tips
ik moet fay meer op de achterhand gaan rijden omdat ze daar zo stijf is
voor loopt ze trouwens lekker los in iedergeval heel losjes en heel mooi

wie weet hoe dit moet?

groetjes jennifer
Laatst bijgewerkt door jennifer878 op 26-12-02 12:52, in het totaal 2 keer bewerkt


jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 16:31

Tigger schreef:
Door oefeningen zoals voorwaartsrijden, halve ophoudingen, cavalettis lopen creeer je een "losheid en soepelheid,

Hierdoor gaat het paard tactmatig beter lopen, dan ontspant het paard zijn hals en rugspieren en de achterhand kan onderkomen, de bewegingen worden ruimer.

Oefeningen dmv lichtrijden, overgang galop-draf-galop.

overgangen doe ik nu al heel lang en lichtrijden doe ik alleen maar soms ook doorzitten hoor
maar cavaleties lopen kan niet omdat we geen balken hebben

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 19:09

dus eigenlijk moet ik gewoon doordrijven enzo?
want als ik dat doe blijft ze stijf lopen achter voor loopt ze echt soepel

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 20:53

nu loopt ze gewoon een beetjke mee te sjoken met de achterhand maar je kan toch alleen voor rijden(aan de teugel enzo)

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 22:13

ze loopt met longere altijd naar beneden en naar voren is dat dus voorwaarts neerwaarts?
dan gebruikt ze dus ook haar achterhand? maar toch loopt ze dan stijf dit is dus best vaag vroegop was ze een western paard

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 12:49

kenomaxbe"]
[quote="jennifer87 schreef:
ze loopt met longere altijd naar beneden en naar voren is dat dus voorwaarts neerwaarts?
dan gebruikt ze dus ook haar achterhand? maar toch loopt ze dan stijf dit is dus best vaag vroeger was ze een western paard


Bedoel je nu dat ze vroeger een westernpaard was ? Graag een beetje foutlozer schrijven, is echt niet meer te ontcijferen ! (ik overlees mijn berichtjes altijd voor ik ze plaatst)
Als ze vroeger een westernpaard was is ze dat volgens mij nu nog hoor, of bedoel je dat ze western gereden werd ?
[/quote]
ze is ingereden op western
ik rij haar nu in dresuur(zover het lukt)
het gaat al best wel goed eerst wou ze niet aan de teugel en nu gaat dat ook beter soms wijkt ze ook
maar mischien komt het dus doordat ze ingereden is in western dat ze daardoor zo stijf loopt
mischien kan een pasoa teugel helpen?


jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 12:50

eigenlijk heb ik nooit echt goed les gehad nu nog niet ik ben van plan weer over te stappen maar in de buurt zijn er geen goede manege`s alleen molendijk daar kan ik op dinsdag avond met haar rijden maar van de eigenaar van fay mag ik niet naar de manege

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 18:15

oke dus eerst de achterhand bijwerken voor voorwaarts neerwaarts te rijden en dan door drijven en goed er bij houden

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 11:16

dus: ik ga een pasoa kopen ik doe aookal telkens de achterbene omhoog heel hoor zodat ze losjes komen en de voorhand ok maar dan naar voren
dat heb ik als tip van iemand gehad die er verstand vna had
en western rijden van fay is nu ook goed hoor met longere gaat ze perfect vwnw lopen maar met rijden niet omdat ik haar niet laat zakken

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 11:34

ik zoek oook een goede
en het is inderdaad pessoa die bedoel ik ook maar heb net pasoa op sorry Frusty Frusty stom van me

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 14:59

ikm heb vandaag foto`s gamaakt van fay dat ze in draf loopt stap en galop zodat jullie het kunnen zien
ze loopt ook al geef ik haar alle ruimte niet naar benede
los doet ze dan ook niet

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 17:33

ja heb ik wel maar dat is een flut manege maar ik kon even niet anders vanwege geld gebrek

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 17:41

ik gebruik nu bij haar bijzetje die ik vast maak aan het zadel(zonder beugels) en dan longeer ik haar maar want over de weg met die dingen durf ik niet
mischien kan ik zelfs wel zlef een pessoa teugel maken of heeft dat geen nut?
mishien met halstertouwen ofzo die dan met bont omwikkeld zijn een pessoa is namelijk vrij duur

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 17:59

het was ook niet echt de bedoeling dat ik zelf een pessoa ging maken allen vroeg ik of het kon en dat kan dus niet

enne wat jullie over les zegge ik heb les maar ik ben al druk op zoek naar een goeie instructeur(trice) maar die zijn er bij ons niet in de buurt en zo ver mag ik ook niet met fay
zondag komt er een foto op internet van fay hoe ze loopt dan kunne jullie zelf zien hoe ze loopt fay kan heel mooi lopen(voor) met gestrekt tot hoog in zo`n koets pas(zo lopen altijd die koets paarden heekl hoog met hun benen) mischien heeft ze last van haar rug of heeft dat er niks mee temaken?
het enigste wat ik wil is dat fay losjes(verzameld of beter nog niet stijf )achter loopt
ik longeer haar nu elke dag minstens een half uur , ik doe dan over gangen van draf,galop,uitgestrekte draf,stappen enzo. daarna zadel ik haar op en doe ik het zelfde nog is met zadel ik trek haar niet in de krul
ik denk toch dat ze iets met haar rug heb(op haar kruis) als ik daar met de ros over heen ga deukt ze helemaal in elkaar dit is toch ook vreemd

ik sprak met ilse van bokt op msn die zij het volgende hier over:

ik:ik denk toch dat ze iets met haar rug heb(op haar kruis) als ik daar met de ros over heen ga deukt ze helemaal in elkaar dit is toch ook vreemd
ik: wat denk jij dat dit kan zijn'?
ilse: ze zou pijn in haar rug kunnen hebben, maar ook pijn in haar benen, en dan voorname de knieen
ik: oke
ik: verslete sprong gewrichten misschien?
ilse: dat zou heel goed kunnen
ik: ze is pas 7
ilse: je zou er een fisioterapeut naar kunnen laten kijken of een masseur
maar toch denk ik dat ze flink stijf is, als ze westernpaard is geweest heeft ze ook sliding-stops moeten maken, en als dat goed getraint was, en jij traint haar daar niet meer op, dan gaat dat naruurlijk ook wat vaster zitten. bij de western gebruikt het paard zijn achterhand als motor, net zoals bij dravers. Mijn dravers is gelukkig niet stijf.nken jullie?

zou dit een oplossing zijn een fisioterapeut ?

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 18:45

#Ymke# schreef:

Een paard aan de longe kan prima los worden zonder al die "rotzooi" er aan. Eerst lekker op eigen beentjes laten lopen. beetje frutselen met je longe aan het bit. En wanneer hij dan lekker los wordt. Kun je altijd nog aan een bijzet of andere hulpteugel gaan denken


dat bedoel ik juist voor loopt ze los en achter niet dus en hoe kan je frutselen met de longe?

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 19:06

ouw oke maar wie dat ook schreef voor hem was dus dit andwoord

maare wat moet ik dan doen ? want ik bven nu al een week ofzo verder zonder dat ik wat weet mischien zelfs 2

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 19:36

fay loopt op een kleine cirkel hoe groot weet ik niet maar wel klein kleiner dan een grote volte maar het punt is nou juist dat als ik een pessoa of een gogue ofzo ga kopen en het helpt niet dat ben ik me geld kwijt maar oke daar gaat het even niet om
ik heb trouwens ook geen langeersingel maar gewoon een zadel zonder beugels enzo(nu heb ik die nog maar hij is te koop)

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 19:37

en nog even over dat van haar rug wat is dat dan dat als ik met een rios er over heen ga over haar kruis waar toch best wel veel vet zit ze helemaal in deukt met haar achterhand(benen)

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 20:47

nou sorry hoor maar wat noem jij deftig?
kan ik het helpen dat ik niet goed kan typen?

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 17:15

daar heb ik toch niks aan of zou fay een nier ziekte hebben? want daar hebben jullie het nu over over een nier ziekte
maare emy vond fay nog al stroef lopen ik ga zo aan me moeder vragen of ze een foto wilt scannen dan kan je die zo zien en anders scant emy ze morgen vandaag kon zen iet helaas

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 17:40

ze deukt namelijk in met rossen(heb een zachte rubbere ook met een zachte borstel duekt ze in en met rijden llooopt ze stroef/stijf

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 18:01

nee ik denk het niet die vind het onzin

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 18:19

oke dan ga ik op zoek naar iemand die fay wilt checken:
* er de medische achtergrond / opleiding voor heeft
* je paardje in het echt kan zien lopen / bewegen / rijden
* je paardje kan onderzoeken , kan voelen hoe ze reageert

wie weet er zo`n iemand in noordholland die thuis komt
enne fay heeft ijzers mischien heeft ze achter het verkeerd soort ijzers/

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 19:25

nee hor maar michien moest je er een spaciale iemand voro doen ofzo

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 17:11

wie zegt er dasn ik weinig tot geen ervaring heb?
ik weet nu waar door het komt en heeft dus niks met de achterhand er onder te krijgen het komt door de bak en de veearts zal ik binnekort voro haar rug even controleren trouwnes
ik rij 8 jaar waarvan 3 op een ahum manege(geen goede)
2 jaar in een club
1 jaar geen les
1 jaar (bijna 1 jaar) prive les om de week


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers